اونس طلا2337.71
مظنه14,736,000
18 گرم3,401,800
ارزش سکه33,200,208
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,350,000
نیم23,800,000
ربع14,400,000

آغاز مذاکرات تعهدات امنیتی بلندمدت آمریکا به اوکراین

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که مذاکرات بین واشنگتن و کی‌یف درباره تعهدات امنیتی طولانی‌مدت این کشور به اوکراین، در بحبوحه جنگ با روسیه، آغاز شده است.

به گزارش سایت طلا، همزمان با افزایش حملات تروریستی نیروهای رژیم کی‌یف به خاک فدراسیون روسیه از جمله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو و شبه‌جزیره کریمه، آمریکا هم مذاکرات امنیتی با این کشور را آغاز کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که مذاکرات بین واشنگتن و کی‌یف درباره تعهدات امنیتی طولانی‌مدت این کشور به اوکراین، در بحبوحه جنگ با روسیه، آغاز شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این مذاکرات در نشست مقامات وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع آمریکا، اعضای شورای امنیت ملی کاخ سفید با همتایان اوکراینی رسماً شروع شده است.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای در این‌باره توضیح داد: «تعهدات دوجانبه ما با هدف ارائه نیروهای پایدار به اوکراین خواهد بود که بتواند با استفاده از آنها از خود دفاع کند».

بر این اساس، رایزنی‌های امنیتی آمریکا و اوکراین در چارچوب بیانیه مشترک گروه ۷ در مورد حمایت نظامی از کی‌یف، احیای اقتصادی و ادغام آن در جامعه یورو آتلانتیک برگزار می‌شود.

به نوشته اسپوتنیک، این در حالی است که دولت روسیه پیشتر به دلیل تداوم پمپاژ تسلیحات غربی به اوکراین یادداشتی اعتراضی به کشورهای ناتو فرستاده بود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز تاکید کرده که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای نیروهای مسکو تبدیل خواهد شد و کشورهای ناتو با ارسال سلاح به کی‌یف، با آتش بازی می‌کنند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم گفته مملو کردن اوکراین از تسلیحات غربی، نه تنها باعث آغاز مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین نمی‌شود بلکه تأثیر منفی نیز خواهد داشت.

بامداد امروز همچنین وزارت دفاع روسیه از دفع حملات شناورهای بدون سرنشین اوکراین به یک پایگاه دریایی این کشور در دریای سیاه خبر داد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد