اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سفر علی باقری به مسقط و رایزنی با همتای عمانی

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به مسقط با همتای عمانی دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

به گزارش سایت طلا، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۲ مرداد ماه در مسقط با «شیخ خلیفه بن علی الحارثی» معاون سیاسی وزیر خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط نیز حضور داشت و معاونان وزرای خارجه درباره مناسبات دو کشور به گفت‌وگو پرداختند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز اواخر خرداد ماه در سفر به چهار کشور حوزه خلیج فارس و در دومین مقصد این سفر به عمان رفت و بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان نیز ۲۶ تیر ماه در سفری از پیش اعلام نشده سفری چند ساعته به تهران داشت و با حسین امیرعبداللهیان گفت‌وگوهای مفصلی داشت.

علی باقری چندی پیش هم به قطر سفر و با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق پیش از این از سفر یک هیأت از بانک مرکزی و تجارت عراق به عمان خبر داده بود که درباره تحویل بدهی ایران به عمان با آمریکا هماهنگی کند. وی در این خصوص اعلام کرد: «در دولت کنونی عراق، یک میلیارد و ۸۴۲ میلیون یورو از بدهی به ایران بابت خرید گاز پرداخت شده است» و افزود: کار با طرف آمریکایی برای پرداخت مابقی بدهی گاز ایران همچنان ادامه دارد.

علی باقری اواسط تیر ماه سفری به بغداد داشت و با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌‌وگو کرد. در این دیدار، روابط دوجانبه و اهمیت تقویت و نهادینه سازی آن در زمینه‌های گوناگون مورد تأکید قرار گرفت.

پایان پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد