اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

کاربرد و لزوم استفاده از درایو اینورتر تک فاز

نیرو گاه های برق ، برق سه فاز را برای بخش برق در شبکه توزیع تولید می‌کنند اما به خانه ها ، مزارع ، شرکت ها و کارگاه ها تنها برق تکفاز را میدهند.

نیرو گاه های برق ، برق سه فاز را برای بخش برق در شبکه توزیع تولید می‌کنند اما به خانه ها ، مزارع ، شرکت ها و کارگاه ها تنها برق تکفاز را میدهند. نمی توان از جریان تکفاز در موتور سه فاز که غالبا برطبق اسب بخار دسته بندی می شود، راه اندازی کرد. در شرکت های تولیدی، کارگاه ها، مزارع، باغ و ویلا ها در اغلب اوقات نیاز به موتورهای بالای 10 اسب که به برق سه فاز نیاز دارند، است.

اینورتر تک فاز در صنایع مختلف چه کاربردی دارد؟

درایو اینورتر تکفاز به سه فاز، برق ورودی تک فاز ۲۲۰ ولت را دریافت می نمایند و با استفاده از مدارات الکترونیکی پیشرفته در خروجی برق سه فاز ۳۸۰ ولت را برای استفاده پمپ ها، موتورها و فن هایی که با برق سه فاز کار می‌کنند تحویل می‌دهند. حتما تست خروجی توسط متخصصین باید صورت گیرد .

برق را به ورودی مبدل تکفاز به سه فاز وصل کنید و با فشردن دکمه روشن، عمل تبدیل فاز را شروع کرده و با ولوم روی دستگاه فرکانس را، به عنوان مثال ۵۰ هرتز یا ۶۰ هرتز برسانید. مولتی متر را روی ولتاژ متناوب تنظیم کنید و پراب سیاه یا همان مشترک را در خروجی ترمینال مشترک و پراب قرمز را در خروجی ترمینال ولتاژ قرار نمایید . خروجی های درایو تکفاز به سه فاز را به ترتیب یعنی به صورت، ولتاژ بین خروجی های L1 و L2 سپس L1 و L3 و در پایان کار L2 و L3 را به طور مرتب چک کنید. هنگامیکه کلیه خروجی ها با فرکانس و ولتاژ دستگاه سه فاز که می تواند شامل فن، موتور یا پمپ باشد هماهنگ بود، می توانید خروجی را به دستگاه وصل و راه اندازی کنید.

نکات اینورتر تکفاز به سه فاز

1.خروجی ها در حالت مناسب معمولا بین 2 تا 5 درصد اختلا دارند. و اخلاف بیشتر نشان دهنده وجود مشکل در سیستم است.


2.در جریان های تکفاز به سه فاز باید ورودی 220 ولت دریافت و خروجی سه فاز ۳۸۰ ولت تحویل دهد، در بازار اغلب اینورتر خروجی سه فاز ۲۲۰ ولت به شما تحویل میدهند که بسیار اشتباه است و به دستگاه آسیب می‌زند، پس از ابتدا از درست بودن این قضیه مطمئن شوید.

در اینورترهای تکفاز سریVX ریسان ولتاژ ورودی 220 تکفاز و خروجی 380 سه فاز است و سری EZ تکفاز ریسان دارای ورودی 220 تکفاز و خروجی 220 سه فاز است که این نکته قابل توجه است چراکه باعث منحصر به فرد شدن اینورترهای ریسان سری VX نسبت به سایر اینورترها شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد