اونس طلا2337.71
مظنه14,911,000
18 گرم3,442,200
ارزش سکه33,594,483
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,150,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

دستمزد عجیب فرامرز قریبیان برای فیلم سفیر

تهیه کننده سفیر درباره دستمزد بازیگران فیلم نیز خاطرنشان کرد: قرار بود فیلمبرداری ظرف مدت زمان سه ماه تمام شود.

به گزارش سایت طلا، همزمان با ماه محرم و نمایش دوباره فیلم سینمایی سفیر «سید حسن جلایر» تهیه کننده این فیلم مهمان بخش تاریخ شفاهی موزه سینمای ایران شد و طی گفتگویی سه ساعته درباره روند ساخت و خاطراتی از پشت صحنه آن فیلم را توضیح داد که بخشی از آن توسط موزه سینما منتشر شده است.

سید حسن جلایر با ذکر خاطره ای از فیلم سینمایی «سفیر» گفت: این فیلم همش خاطره است یادم می‌آید هر روز تعدادی گله گوسفند اجاره کرده بودیم که هر گله ۱۵۰ راس گوسفند داشت و در سکانسی که می‌خواستیم ورود قیس رو بگیریم نیاز به یک گله گوسفند بیشتری داشتیم. یک روز بر حسب اتفاق سر فیلمبرداری رفته بودم ؛ نزدیک عصر بود متوجه شدم چوپان گوسفندها با دستش قاب می‌بندد و دائم قاب را عوض می‌کند و به آافتاب نگاه می‌کند و به یکباره گله را از جایی که باید می‌ایستاد حرکت داد.

وی ادامه داد: زنده یاد فریبرز صالح به دنبال او دوید و گفت چه کسی گفت اینکار را انجام بدهی وچرا این کار را کردی و جای گله گوسفندان را تغییر دادی و چوپان گفت به دلیل آنکه خورشید در حال غروب کردن است و الان زمان مناسبی برای فیلمبرداری نیست. از او پرسیدیم تو از کجا میدانی و او گفت من هر روز پشت سر فیلمبردار شما می‌ایستادم و دیدم چگونه قاب را می گیرد و درست در زمان غروب فیلمبرداری را قطع می کرد از او سوال کردم برای من توضیح داده است و منم یاد گرفتم. این خاطره ای است که هیچ وقت از یادم نمی‌رود و همیشه یاد فیلم سفیر می‌افتم صورت آن چوپان جلوی چشمم است.

وی درباره انتخاب فرامرز قریبیان نیز گفت: از ابتدا انتخاب اولمان برای نقش قیس، فرامرز قریبیان بود و به نظرم اصلح‌ترین انتخاب بود.

تهیه کننده سفیر درباره دستمزد بازیگران فیلم نیز خاطرنشان کرد: قرار بود فیلمبرداری ظرف مدت زمان سه ماه تمام شود و فرامرز قریبیان ۸۰ هزار تومان دستمزد گرفت اما به دلیل طولانی شدن زمان فیلمبرداری گروه بازیگران سه بار دستمزد گرفتند؛ یعنی فرامرز قریبیان برای سفیر ۲۴۰ هزار تومان دستمزد گرفت.

وی با اشاره به جوانان فیلمساز مبنی بر اینکه در کارشان هیچ وقت خدا را نادیده نگرند، گفت: در نظر داشته باشید که خدا همه چیز را می‌بیند بنابراین خودتان باشید و برای خودتان کار کنید. برای چیزی که مهم است کار کنید اما تصور نکنید فقط آنچه که شما فکر می‌کنید درست است. شما باید نزد خداوند متعال راز و نیاز کنید و از او بخواهید که «خدایا کاری کن که من جز برای تو نگویم ، جز برای تو ننویسم و جز برای تو کاری انجام ندهم». شخصیتی که خدا به شما داده است را خرج یک سری آدم های سطح پایین نکنید و بدانید هنر بزرگتر از آن است که با آن بازی شود و توجه جدی داشته باشید که هنرفروش هنرمند نیست با هنر بازی و داد و ستد نکنید، هنر را ببینید با هنر بیاندیشید و با هنر کار انجام دهید تا به هدف اصلی تان برسید.

گفتنی است، بازیگرانی همچون : فرامرز قریبیان، عزت‌الله مقبلی، جلال پیشواییان، کاظم افرندنیا، محمدتقی کهنمویی و ... در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.

ر خلاصه داستان فیلم «سفیر» آمده است: قیس بن مسهر با نامه‌ای از سوی حسین بن علی برای سلیمان بن صرد خزاعی راهی کوفه میشود که در راه توسط ماموران ابن زیاد والی کوفه دستگیر و به زندان می افتد. در زندان به وی گفته میشود که در صورت سخنرانی علیه حسین بن علی از زندان آزاد خواهد شد، وی با پذیرفتن این شرط به روی منبر رفته اما علیه یزید سخنرانی می کند. پس از این سخنرانی قیس به دستور ابن زیاد کشته می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد