اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با این راهکار عمر خود را افزایش دهید

انسان همواره در جست‌وجوی عمر طولانی است. البته متخصصان هنوز برای برآورده کردن این آرزو به یک راه‌حل قطعی و مشخص نرسیده‌اند اما برای افزودن بر طول عمر توصیه‌های بسیاری مطرح شده است، از جمله هشت راهکار و عادتی که به تازگی در این خصوص اعلام شده است.

به گزارش سایت طلا،نیویورک‌پست در گزارشی که اخیرا منتشر کرده، به عادت‌های کوچکی پرداخته است که با رعایت آن‌ها احتمالا بتوان بیش از دو دهه به طول عمر افزود. بر اساس تحقیق جدیدی که در نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا ارائه شد، داشتن عادت‌های سالم و ساده غذایی تا میانسالی برای انسان بسیار سودمند است. متخصصان داده‌های جمع‌آوری‌شده از ۷۰۰ هزار کهنه‌سرباز را بررسی کردند و دریافتند که امید به زندگی در آن‌ها با توجه به عادات‌ غذایی سالمی که انتخاب کرده‌اند، تغییر می‌کند.

به باور آن‌ها، این عادت‌ها طول عمر مردان را تا ۲۴ سال و طول عمر زنان را تا ۲۱ سال افزایش می‌دهد.

بنابر گزارش ایندیپندنت، «شوان ماین تی. نگوین»، متخصص علوم بهداشت در بخش امور کهنه‌سربازان و همچنین دانشجوی پزشکی دانشکده «کارل الینویز» در این باره گفت: «وقتی دیدیم با اجرای دو، سه یا همه این هشت اصل در شیوه زندگی چه تغییری حاصل می‌شود، واقعا شگفت‌زده شدیم. نتایج تحقیق نشان می‌دهد انتخاب شیوه زندگی سالم هم برای سلامت شخصی و هم سلامت عمومی بسیار مفید است. هرچه زودتر شروع کنید، بهتر است. حتی با یک تغییر کوچک در دهه ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ زندگی هم می‌توانید نتایج مطلوبی به دست آورید.»

بر اساس این گزارش، «داشتن فعالیت بدنی»، «دوری‌ از موادمخدر»، «دوری‌ از سیگار»، «مدیریت استرس»، «داشتن رژیم غذایی خوب»، « دوری از مصرف الکل»، «خواب خوب» و «داشتن روابط اجتماعی خوب» به عنوان این هشت عادت و راهکار اعلام شده‌اند.

طبق مطالعه متخصصان، مصرف مواد مخدر و اعتیادآور و همچنین سیگار از جمله عواملی‌اند که طول عمر انسان را کم می‌کنند. خطر مرگ با این عوامل ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین مواردی نظیر استرس، مصرف الکل، رژیم غذایی نامناسب و نداشتن روابط اجتماعی مطلوب هم خطر مرگ را تا پنج درصد بیشتر می‌کنند.

نگوین تاکید کرده که « برای تغییر هرگز دیر نیست اما هرچه زودتر بهتر. حتی اگر در ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ سالگی‌ هم یک تغییر کوچک به‌وجود آوریم، باز هم مفید است. برای ایجاد شیوه زندگی سالم هیچ‌وقت دیر نیست.»

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد