اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا: ایران حامی نظامی اصلی روسیه است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تکرار ادعای به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ‌ اوکراین، گفت که شراکت نظامی میان ایران و روسیه در حال عمیق‌تر شدن است.

به گزارش سایت طلا،خبرگزاری اوکراین فرم نوشت که ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره ادعای مطرح شده در برخی گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این که روسیه با کمک ایران در حال ساختن تاسیسات تولید پهپاد است، گفت که «ایران حامی نظامی اصلی روسیه است.»

پاتل مدعی شد: «روسیه صدها پهپاد حمله یک‌طرفه و تجهیزات مربوط به تولیدات پهپادی از ایران دریافت کرده است.»

به نوشته اوکراین فرم، او ادعای این کشور و متحدانش را مبنی بر به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین تکرار کرد.

پاتل همچنین مدعی شد که «این شراکت نظامی میان روسیه و ایران در حال عمیق‌تر شدن است.»

تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین در حالی مطرح می‌شود که ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ علیه اوکراین از سوی ایران و روسیه رد شده است.

ایران همکاری‌های دفاعی با روسیه را در چارچوب روابط دوجانبه و بی‌ارتباط با جنگ اوکراین تلقی کرده و گفته است که از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند. علاوه بر این، مقامات ایران بر آمادگی خود برای تسهیل اجرایی شدن راهکاری دیپلماتیک برای مناقشه میان روسیه و اوکراین و میانجی‌گری گفت‌وگوهای این دو کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری اخیرش در این باره گفت: ما اتهامات مطرح شده علیه ایران را مردود می‌دانیم. همان طور که بارها گفته‌ایم ایران یک طرف جنگ در اوکراین نیست و ما قائل به راهکار سیاسی در ارتباط با این بحران هستیم.
انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد