اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پایان یک معما؛ وزیر امور خارجه چین برکنار شد

منابع رسمی چین دقایقی پیش اعلام کردند "چین گانگ" وزیر امور خارجه این کشور(سمت چپ) از سمت خود برکنار شد و "وانگ یی" وزیر امور خا رجه سابق ، بار دیگر این به سمت منصوب شد. غیبت یک ماه اخیر چین گانگ در محافل دیپلماتیک و سیاسی، سوالات زیادی برای رسانه ها و افکار عمومی جهان ایجاد کرده بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از منابع خبری رسمی چین، عالی ترین نهاد قانون گذار چین ( حزب کمونیست) امروز برای بررسی پیش نویس الحاقیه قانون کیفری و اتخاذ تصمیمی در زمینه عزل و نصب مقامات رسمی تشکیل جلسه داد و در این جلسه، آقای چین گانگ رسما از سمت خود به عنوان وزیر امور خارجه عزل، و وانگ یی وزیر امور خارجه سابق چین بار دیگر در این سمت منصوب شد.

خبرگزاری رسمی چین "شینهوا" با اعلام این خبر، به دلیل مشخصی برای عزل چین گانگ اشاره نکرد اما نوشت جلسه ای که منجر به عزل وی شد، با محوریت "بهبود روند اجرای سیاست ها و اصول کمیته مرکزی حزب در زمینه مبارزه با فساد ، مبارزه با رشوه و برخورد با فساد در بخش های خصوصی" برگزار گردید.

با برکنار چین گانگ از سمت وزارت امور خارجه، به گمانه زنی های یک ماه اخیر رسانه های غربی منبی بر "ناپدید شدن ناگهانی و راز آلود " وزیر امور خارجه چین پایان داده شد.

در جلسه امروز عالی ترین نهاد قانون گذار چین، همچنین "یی گانگ" از سمت ریاست بانک خلق چین برکنار شد.

به گزارش شینهوا، جلسه یاد شده با محوریت "بهبود روند اجرای سیاست ها و اصول کمیته مرکزی حزب در زمینه مبارزه با فساد ، مبارزه با رشوه و برخورد با فساد در بخش های خصوصی" برگزار شد.

به گزارش سایت طلا، غیبت چین گانگ وزیر امور خارجه برکنار شده چین در حدود یک ماه اخیر، حسابی در رسانه های خارجی خبرساز شده بود و گمانه زنی های زیادی درباره غیبت چند هفته ای او در محافل دیپلماتیک مطرح شده بود.

«چین گانگ» ۵۵ ساله که پیشتر سفیر جمهوری خلق چین در آمریکا بود، در دی ماه سال ۱۴۰۱ (کمتر از شش ماه قبل) به عنوان وزیر امور خارجه جدید چین معرفی و جایگزین «وانگ یی» ، دیپلمات کهنه کار و ۷۰ ساله چینی شده بود.

چین گانگ قبلا سفیر چین در آمریکا (از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲) بود

پیشتر در رسانه های چین گفته شده بود که چین گانگ از افراد مورد اعتماد شی جینپیگ رئیس جمهوری این کشور است و از سال ۲۰۲۱ به عنوان سفیر چین در آمریکا منصوب شده بود. چین گانگ از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۱ نیز معاون وزیر امور خارجه چین بود.

وانگ یی، وزیر امور خارجه سابق و جدید چین

وانگ یی دیپلمات کهنه کار و ۷۰ ساله چینی که تا شش ماه پیش نیز سکاندار دستگاه دیپلماسی چین بود و بار دیگر این مسئولیت خطیر از سوی حزب حاکم به او سپرده شده است، در سال ۲۰۱۲ به این سمت منصوب شده بود و طی یک دهه گذشته هدایت دستگاه سیاست خارجی چین را برعهده داشته است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد