اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دورنمای مهم قیمت طلا / معامله گران طلا آماده باش شدند

دورنمای قیمت طلا هنوز هم مشخص نیست چون احتمال دارد بانک مرکزی آمریکا این سیاست را برای مدت طولانی‌تری پابرجا نگه دارد.

به گزارش سایت طلا، رکود بازار فلزات قبل از اجلاس فدرال رزرو آمریکا در این هفته باعث شده قیمت طلا تغییر چندانی در روز سه‌شنبه نداشته باشد در حالی که معامله‌گران منتظر افزایش قابل‌انتظار نرخ بهره همراه با سرنخ‌های سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا در دو روز آینده هستند.

این هفته توجه بازار به جلسات بانک های مرکزی قدرت‌های مهم اقتصادی جهان معطوف شده است. در روز چهارشنبه دوباره فدرال رزرو قرار است برای افزایش نرخ بهره تصمیم بگیرد.

افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم قیمت فلزات را تحت فشار قرار داده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید فلزات گرانبها از جمله طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با نوسان 2 دلاری به 1962 دلار رسید.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس این هفته 25 واحد افزایش دهد. اما آنچه باعث بی‌ثباتی بازار شده عدم اطمینان نسبت به برنامه‌های آتی این بانک است. پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا توقف روند افزایش نرخ بهره را در اجلاس روز چهارشنبه اعلام کند.

اما با توجه به اینکه تورم در آمریکا هنوز هم بالاتر از هدف سالانه فدرال رزرو قرار دارد، بنابراین احتمال یک افزایش دیگر در نرخ بهره در سال جاری میلادی وجود دارد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد. این سیاست آسیب فراوانی به ارزش طلا در 2022 زده و مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها در سال جاری میلادی هم شده است.

دورنمای قیمت طلا هنوز هم مشخص نیست چون احتمال دارد بانک مرکزی آمریکا این سیاست را برای مدت طولانی‌تری پابرجا نگه دارد.

مت سیمپسون تحلیلگر بازار گفت بهترین شرط طلا برای رسیدن به بالاترین رکورد زمانی خواهد بود که فدرال رزرو پایان چرخه انقباض خود را اعلام کند.

مصرف طلا در چین، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۳۷ درصد افزایش یافت، در حالی که تولید شرکت‌های طلا در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به حالت عادی بازگشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد