اونس طلا2337.71
مظنه14,911,000
18 گرم3,442,200
ارزش سکه33,594,483
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

کمک نظامی جدید ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

ایالات متحده ۳۲ خودروی زرهی استرایکر را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

به گزارش سایت طلا،آسوشیتدپرس به نقل از منابع خود گزارش داد بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار شامل ۳۲ خودروی زرهی استرایکر است.

به گفته این خبرگزاری، واشنگتن همچنین گلوله‌های توپخانه هویتزر، راکت‌های Hydra-۷۰، پهپادهای نظارتی هورنت، موشک‌های هیمراس HIMARS و همچنین استینگر را برای اوکراین ارسال خواهد کرد. علاوه بر این، ایالات متحده حدود ۲۸ میلیون گلوله مهمات اسلحه کوچک نیز به کیف ارائه خواهد کرد.

پیش از این رویترز گزارش داده بود که ایالات متحده ممکن است بسته کمک نظامی جدید ۴۰۰ میلیون دلاری را در ۲۵ جولای اعلام کند.

کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته «یوری ایگنات» سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین گفت: سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین قادر به سرنگونی موشک‌های ضدکشتی روسی «اونیکس» نیستند.

سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین در این باره ادامه داد: این گونه موشک‌ها با سرعت بالا و ارتفاع کم پرواز کرده و شناسایی و نابودی آنها را دشوار می‌کند.

«یوری ایگنات» در ادامه اضافه کرد: موشک‌های «اونیکس» برای نابودی کشتی‌ها طراحی شده اند، آنها با سرعت ۲.۶ ماخ حرکت می‌کنند. یعنی بیش از ۳ هزار کیلومتر در ساعت است، یعنی سرعت بالا است.

وی در این ارتباط افزود: در حال حاضر هنگام نزدیک شدن به یک هدف، می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ متر بالای آب پرواز کند تا کشتی را منهدم کند.

همچنین به‌دنبال حمله پهپادی ارتش کیف به پایتخت روسیه، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت این کشور در کانال تلگرامی با انتشار پستی، اوکراین را به حملات تلافی‌جویانه سخت تهدید کرد.

مدودف نوشت: دشمن ما در ضدحملاتش ناکام مانده است. این یعنی آنها به پیروزی‌های اطلاعاتی نیاز دارند و در نتیجه به گنده‌گویی و بی‌منطقی متوسل شدند. از این رو، حمله به اهداف غیرنظامی هم از دست نازی‌ها و مزدورهایی که استخدام می‌کنند، برمی‌آید.

وی افزود: خیلی از احمق‌های اوکراینی عمیقاً بابت این (حملات اغراق‌آمیز و بی‌حاصل) خوشحالند. علاوه بر این، سطح تنش در جامعه اوکراین هم روبه افزایش است. بخشی از جامعه، به‌رغم وحشت، هنوز یادشان نرفته که چطور فکر کنند. بله، و مالکان غربی کی‌یف، بی‌طاقت شده‌اند؛ پس کجاست این پیروزی لعنتی‌تان؟!

رئیس جمهور سابق روسیه تاکید کرد: از این رو، حرامزاده‌های باندره‌آ (فعال سیاسی متحد نازیسیم آلمان) بیشتر و بیشتر اهداف غیرنظامی را برای حملات شیطانی‌شان انتخاب می‌کنند. همه باید خود را برای آن آماده کنند چون از آنها برمی‌آید. در نتیجه ما هم باید اهداف غیراستاندارد را برای حملات‌مان انتخاب کنیم نه فقط تاسیسات و انبارها، مراکز انرژی و تاسیسات نفتی؛ جاهای دیگری هم وجود دارد که هنوز نزده‌ایم؛ جاهایی که تاثیرش خیلی به چشم خواهد آمد.

مقامات شهر مسکو اعلام کردند که امروز ساعت ۴ بامداد دو پهپاد اوکراینی به پایتخت روسیه حمله کردند که ارتش با جنگ‌افزارهای الکترونیک، این پهپادها را مختل کردند و در نهایت با برخورد به ساختمان‌های غیرمسکونی ساقط شدند.

همچنین وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حق پاسخ به حمله پهپادی کی یف را برای خود محفوظ می‌دانیم.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: حملات کی یف به کریمه و مسکو، استفاده دوباره از روش‌های تروریستی توسط اوکراین و نیز ارعاب مردم غیرنظامی به شمار می‌آید.

بیانیه وزارت خارجه روسیه اضافه می‌کند: در پاسخ به حمله پهپادی به مسکو حق اتخاذ اقدامات شدید را برای خود محفوظ می‌دانیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد