اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

دو دغدغه مهم صنعت طلا و جواهر/ زمان خرید طلا فرا رسید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات در مصاحبه با سایت طلا گفت:مالیات و سامانه جامع تجارت در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه های صنعت طلا و جواهر می باشد.

پایگاه خبری طلا طی دیداری از اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات به بررسی مسائل و مشکلات صنعت طلا و جواهر پرداخت و با هیات مدیره و ریاست اتحادیه دیدار و گفتگو به عمل آورد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات در مصاحبه با سایت طلا گفت:مالیات و سامانه جامع تجارت در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه های صنعت طلا و جواهر می باشد.

فریبرز امیریان درباره سامانه جامع تجارت بیان کرد این سامانه در سال 92 تصویب شده است اما اشکالات و جزییات آن متاسفانه با اتحادیه ها مطرح نشد که کارشناسان اتحادیه در آن ورود کنند در حالی که در کشورهای مختلف ممکن است این سامانه وجود داشته باشد اما راهکارهایی وجود دارد که مالیاتی بر سرمایه های هر شخص تعلق نگیرد ومتاسفانه هیچ تضمینی نسبت به این قضیه در این قانون دیده نمی شود .

وی همچنین در خصوص ثبت مشخصات مشتری و کد ملی او در این سامانه نیز گفت :با این روش مشتری خرید نمی کند و این مساله می تواند به صنعت طلا و جواهر آسیب وارد کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات اجرای این قانون را همانند مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت:این مساله در اتاق اصناف ایران با حضور روسای اتحادیه های سراسر کشور مطرح شد و اعتراض خودمان را اعلام کردیم و مبنای این قضیه برای نمونه مالیات بر ارزش افزوده ای بود که از سال 90-92 تا 8 سال این مالیات از همکاران ما ناعادلانه گرفته شد و بعد از 8 سال مجددا این قانون در مجلس رفت و فهمیدند که سرمایه مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شود و ضرر هنگفتی به صنعت طلا و جواهر زده شد و بسیاری از صنعتگران و سازندگان به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و در آنجا اقدام به تولید نمودند و اگر این کار تکرار شود صدمه زیادی دوباره به این صنعت وارد خواهد شد.

امیریان گفت:از روسای اتحادیه های سراسر کشور و همکاران در خواست می کنم مساله سامانه جامع تجارت را با یک شرکت و مشاور حقوقی با تجربه پیگیری کنند تا دغدغه همکاران برطرف شود و مشکلی پیش نیاید.

وی همچنین درباره خبر یک رسانه رسمی با تیتر« ۸ هزار طلافروش هیچ مالیاتی نمی‌پردازند» گفت:چنین چیزی صحت ندارد و ما دومین مالیات دهنده کشور هستیم زیرا آماری که داریم نشان دهنده خلاف این است و انتشار این اخبار کذب قابل پیگیری و شکایت می باشد.

امیریان همچنین درباره مالیات و افزایش آن در سال جاری از همکاران و روسای اتحادیه ها خواست تا از مشاوران مالیاتی متخصص کمک بگیرند تا دچار آسیب نشوند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات خاطر نشان ساخت:صنعت طلا و جواهر به عنوان اقتصاد مهم هر کشوری محسوب می شود اما در کشور ما علیرغم قدمت چند هزار ساله متاسفانه عدم حضور کارشناسان توسط دولتمردان در این حوزه باعث شده این صنعت در حال رکود باشد در حالی که ما پتانسیل این را داریم که سازنده هایی را تربیت کنیم که در دنیا مطرح یاشند و از طرفی به روز رسانی دستگاه ها برای تولیدکنندگان نیز اقدامی موثر برای رونق این صنعت بزرگ می باشد.

وی گفت:متاسفانه طراحان ایرانی در حال حاضر در کشورهای دیگر مشغول به طراحی و ساخت هستندو تولیدات خود را به کل دنیا صادر می کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات در پایان درباره پیش بینی قیمت طلا و سکه گفت:قیمت ها در ایام محرم و صفر طبق سالهای پیش روند نزولی خواهد داشت اما مسائل سیاسی و اقتصادی و نرخ ارز در حال حاضر مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت ها در کشور می باشد اما به نظر من اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سرمایه گذاری می باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد