اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ردپای سرمایه مهم‌تر از نفت در ابوظبی پیدا شد

یک مقام ارشد دولتی گفت، ابوظبی، پایتخت صادرکننده بزرگ نفت امارات متحده‌عربی، قصد دارد با توجه به افزایش رقابت برای تنوع بخشیدن به نفت، سهم بخش صنعتی خود را در تولید ناخالص داخلی دو برابر کند.

به گزارش سایت طلا،بر اساس آمارهای دولتی، سهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی ابوظبی با ۹.۷ درصد رشد سالانه به ۹۰.۸ میلیارد درهم (۲۴.۷۲ میلیارد دلار) رسید که معادل ۱۶.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی غیرنفتی و اندکی بیش از ۸ درصد از کل تولید ناخالص داخلی است. ابوظبی که حدود نیمی از بخش صنعتی امارات را تشکیل می‌دهد، قصد دارد این میزان را تا سال ۲۰۳۱ به ۱۷۲ میلیارد درهم افزایش دهد.

راشد آل بلوشی، معاون وزیر توسعه اقتصادی ابوظبی به رویترز گفت: نفت برای ما در ابوظبی مهم است اما سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیرنفتی تأثیر بیشتری بر تولید ناخالص داخلی خواهد داشت و ما رشد را حفظ خواهیم کرد.

امارات متحده‌عربی از سال ۲۰۲۱، راهبرد مذاکره در مورد توافقنامه‌های تجاری دوجانبه را با هدف تقویت صادرات غیرنفتی به بازارهای جهانی ایجاد کرده است. ابوظبی، اکثر ثروت نفتی امارات را در اختیار دارد اما دبی، همسایه پر زرق و برق‌تر آن، مرکز تجاری، مالی و گردشگری منطقه محسوب می‌شود و این دو گاهی اوقات با هم رقابت می‌کنند.

بلوشی گفت که در سه ماهه اول، ۲۷ عملیات تولیدی جدید در ابوظبی آغاز شد که هدف داخلی ۱۸ را شکست داد و افزود که دولت ۹۰ مورد دیگر در سال ۲۰۲۳ و ۱۰۰ مورد دیگر تا سال ۲۰۲۴ را در نظر دارد.

بر اساس داده‌ها، تولید ناخالص داخلی غیرنفتی ابوظبی در سه ماهه اول ۶.۱ درصد رشد کرد که با کاهش قیمت‌های نفت، از رشد کلی تولید ناخالص داخلی ۳.۹ درصدی بهتر بود.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد