اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتمال عقب‌نشینی قیمت سکه به کانال ۲۶ میلیونی

بر اساس فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در بازار تهران مشاهده می‌شود که دو عامل طلای جهانی و دلار آزاد از مهم‌ترین عوامل تشکیل‌دهنده قیمت سکه است و افت قیمت‌های مذکور در شرایطی رخ داده که شاخص بازدهی دلار از ابتدای سال تاکنون ۲ درصد بوده است.

به گزارش سایت طلا،اکثر فعالان بازار ارز تهران معتقدند که در روزهای اخیر بازار دلار تقریبا بی‌جان شده و همین امر بر روی قیمت سکه اثر گذاشته است.

سکه‌بازان دیروز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به سمت مرز حساس ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کردند. در بازار پشت خطی دیشب هم سکه‌بازان قدرت کافی نداشتند و قیمت سکه نسبت به عصر روز شنبه رنج شد.

در شرایط فعلی عده‌ای از معامله‌گران می‌گویند کاهش تقاضا در بازار سکه علاوه بر درجا زدن قیمت دلار ، ناشی از فرارسیدن ایام محرم بوده است. معامله‌گران می‌گویند در انتهای موج نزول هستیم و بعد از این روزهای محرم دوباره بازار می‌تواند برای صعود تلاش کند.

به عقیده این دسته در صورتی که مرز ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از دست برود احتمال عقب‌نشینی به سمت پله هشتم کانال ۲۶ میلیون تومان محتمل خواهد بود. با این حال ماندگاری قیمت سکه بالای مرز ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ممکن است سکه‌بازان را راهی نیمه کانال ۲۷ میلیون تومانی کند.

در روز‌های اخیر خبری مبنی بر مجوز جدید آمریکا به عراق بابت پرداخت بدهی برقی خود به ایران منتشر شد که مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت. به‌صورت کلی می‌توان گفت که از میانه‌های خرداد، سطح انتظارات تورمی در میان جامعه و فعالان بازار فروکش کرده و همین امر سبب کاهش تقاضا در بازار‌های ارز و سکه شده است. برای بررسی بهتر این مطلب می‌توان به بازدهی بازار‌های دارایی از ابتدای سال جاری تاکنون توجه کرد.

در این راستا به‌طور مثال هر قطعه نیم سکه طلا از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون حدود 20.82 درصد افت داشته و از رقم ۱۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان به رقم ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است. ربع سکه طلا نیز در همین بازه حدود ۱۴ درصد افت قیمت را به‌جا گذاشته است.

بر اساس فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در بازار تهران مشاهده می‌شود که دو عامل طلای جهانی و دلار آزاد از مهم‌ترین عوامل تشکیل‌دهنده قیمت سکه است و افت قیمت‌های مذکور در شرایطی رخ داده که شاخص بازدهی دلار از ابتدای سال تاکنون ۲ درصد بوده است. در نتیجه می‌توان گفت افت نرخ‌های مذکور در حباب سکه رخ داده که این امر در ارتباط مستقیم با افت تقاضا در این بازار است.

قیمت واقعی سکه امامی در شرایط فعلی ۲۲ میلیون و ۴۵۴ هزار تومان است. حباب سکه هم ۴ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان بدست آمد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد