اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موافقت فراکسیون اکثریت مجلس با حذف انتخابات تناسبی

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی از موافقت 68 درصد اعضای فراکسیون با حذف بند مربوط به تناسبی شدن انتخابات تهران از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش سایت طلا،علی حدادی،‌ عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز این فراکسیون گفت: در جلسه صبح امروز فراکسیون انقلاب اسلامی،‌موضوع پیشنهاد کمیسیون شوراها مبنی بر حذف بند مربوط به تناسبی شدن انتخابات تهران از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

حدادی افزود: در این جلسه، 68 درصد اعضای حاضر به این پیشنهاد حذف، رأی داده و موافق تصویب سایرمواد طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بودند.

همچنین ابوالفضل عمویی، سخنگوی فراکسیون اکثریت، در توضیح جلسه صبح امروز این فراکسیون، گفت: مجمع عمومی فراکسیون برای هم اندیشی جهت پیشبرد روند تصویب اصلاح قانون انتخابات برگزار شد، آقای جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی گزارشی از روند تدوین و بررسی و تصویب این اصلاحیه در مجلس ارائه کرد و آقای طحان نظیف سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز به اظهارنظر پرداخت.

وی توضیح داد: بر اساس این گزارش، هیات عالی نظارت در مورد دو ماده ۱۶ و ۵۳ این مصوبه اشکال داشته که اشکال ماده ۱۶ رفع شده است منتها ماده ۵۳ این مصوبه درباره موضوع تناسبی شدن انتخابات در شهر تهران را مخالف سیاست های کلی انتخابات تشخیص داده اند.

عمویی گفت: در ادامه جلسه با اظهارنظر تعدادی از اعضای فراکسیون اکثریت، نهایتا رای‌گیری صورت گرفت؛ ۷۸ نفر از حاضران یعنی معادل ۶۸ درصد حاضران جلسه به پیشنهاد حذف ماده ۵۳ و اصرار بر سایر مواد مصوبه رای دادند. بر این اساس نظر فراکسیون اکثریت در مرحله فعلی، پیگیری روند لازم الاجرا شدن قانون انتخابات بدون تناسبی شدن انتخابات تهران است.

پایان پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد