اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حمله اوکراین به روسیه با مهمات خوشه‌ای

فرماندار بلگورود امروز (شنبه) گفت، اوکراین روستایی را در منطقه بلگورود روسیه با مهمات خوشه‌ای هدف قرار داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از راشا تودی، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود در پیام‌رسان تلگرام نوشت: دست کم سه مهمات خوشه‌ای توسط نیروهای کی‌یف در حین یک حمله در مقیاس بزرگ به روستای "ژوراولوکا" در منطقه بلگورود استفاده شد.

طبق گفته این فرماندار، علاوه بر مهمات خوشه‌ای، ۲۱ گلوله توپ و ۱۰ خمپاره نیز به سمت این روستا شلیک شده و همچنین این روستا مورد هدف یک پهپاد کامیکازه قرار گرفته است.

او افزود، هیچ تلفات و یا خساراتی در این روستا رخ نداده است.

فرماندار بلگورود از انفجارهای دیگر در سایر روستاهای این منطقه خبر داد و گفت: در روستای "ایلک-پنکوکا"، ۱۲ خانه توسط یک انفجار مورد هدف قرار گرفتند. فضای بیرونی این ساختمان‌ها آسیب دید و پنجره‌هایشان شکست اما هیچ‌کسی مجروح نشده است.

روز پنجشنبه برخی مقامات اوکراینی در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست تایید کردند که این کشور استفاده از مهمات خوشه‌ای علیه نیروهای روسی را در جنوب شرقی اوکراین آغاز کرده است. بعد از این گزارش، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کاخ سفید هم اعلام کرد که بمب‌های خوشه‌ای آمریکا هم‌اکنون در دستان اوکراین هستند و کی‌یف از آن‌ها در نبرد خود علیه روسیه استفاده می‌کند.

مهمات خوشه‌ای سلاح‌های خطرناکی هستند، زیرا احتمال خطا در آن‌ها بالاست. اگر این بمب‌ها از هواپیما رها شوند، عملاً سقوط آزاد دارند. در این وضعیت، کافی است کمی باد شروع به وزیدن کند تا این مهمات هدف خود را از دست داده و به مناطق غیرنظامی اصابت کنند. اما حتی اگر این مهمات از توپخانه شلیک شوند، باز هم پس از باز شدن پوسته و گسترده شدن بر سطحی وسیع، احتمال خطا رفتنشان در آن مقیاس زیاد است.

مهمات خوشه‌ای از صدها بمب کوچک نارنجک‌مانند تشکیل شده‌اند که از هواپیما یا توپخانه پرتاب می‌شوند. پس از پرتاب و با رسیدن به فاصله معینی از هدف، پوسته خارجی این بمب‌ها جدا شده و صدها بمب کوچک بر فراز مساحتی معادل چندین زمین فوتبال گسترده می‌شوند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد