اونس طلا2342.31
مظنه14,956,000
18 گرم3,452,600
ارزش سکه33,695,868
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,700,000
ربع14,700,000

سرمایه گذاران طلا دوباره محتاط شدند

طلا برای رسیدن به بالای سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس مشکل دارد و برای مدتی در اینجا و در وسط محدوده ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار مانده است.

قیمت طلا در حالی در روزی که گذشت کاهشی بود که روز پنجشنبه با رسیدن به قله ۱۹۸۷ دلاری بالاترین سطح قیمتی خود در دو ماه گذشته را به ثبت رسانده بود.

طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت و از اوج دو ماهه خود در جلسه گذشته دورتر شد زیرا دلار قوی‌تر شد و سرمایه گذاران در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده محتاط بودند.

به گزارش سایت طلا، بهای هر اونس طلا یا 9 دلا کاهش به 1961 دلار رسید .

به عقیده کارشناسان کاهش قیمت طلا در روز جمعه اولاً به دلیل افزایش ارزش شاخص دلار بود؛ شاخص دلار ارزش پول آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای معتبر جهانی اندازه می گیرد.

دلیل دوم کاهش قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته نیز بر می گشت به تردید معامله‌گران نسبت به اقدام فدرال رزرو در جلسه هفته آینده.

شاخص دلار پس از مثبت شدن آمار هفتگی بیکاری در ایالات متحده، ۰.۲ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد بیش از یک هفته گذشته رسید و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد.

دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures اظهار کرد که معمولاً پیش از تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره، بازار طلای بهتری را شاهد خواهیم بود و من فکر می‌کنم که نرخ‌ها برای آینده قابل پیش‌ینی تا حدودی قوی خواهند بود. همچنین، طلا برای رسیدن به بالای سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس مشکل دارد و برای مدتی در اینجا و در وسط محدوده ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود که فدرال رزرو در ۲۶ جولای نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد و امیدوار است که این افزایش، آخرین بار باشد که طلا را به بالاترین حد خود در حدود دو ماه اخیر رسانده و آن را در مسیر سومین افزایش هفتگی قرار داده است. افزایش نرخ بهره ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری شمش های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۴.۶۱ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با یک درصد افزایش به ۹۶۲ دلار و ۷۸ سنت و پالادیوم ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۱ دلار و ۸۱ سنت رسید.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد