اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کره شمالی چند موشک کروز شلیک کرد

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد شنبه گزارش داد که کره شمالی چند موشک کروز به سمت دریای زرد در غرب شبه‌جزیره کره شلیک کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور و آمریکا در حال تحلیل و ارزیابی این اقدام هستند تا نوع موشک‌ها و جزئیات دیگر را مشخص کنند.

پیش از این آخرین باری که کره شمالی اقدام به شلیک موشکی کرد چهارشنبه بود که ۲ موشک بالستیک پرتاب کرد.

پیشتر کره شمالی موشک بالستیک قاره‌پیما هواسونگ-۱۸ را شلیک کرده بود که به نظر می‌رسد بیش از یک هزار کیلومتر پرواز کرده بود.

وزارت دفاع کره جنوبی جمعه تهدید کرده بود که در صورت حمله هسته‌ای کره شمالی علیه سئول «رژیم کره شمالی به پایان خواهد رسید.»

وزیر دفاع کره شمالی در واکنش به استقرار زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی، این کشور را به حمله هسته‌ای تهدید کرد.

«کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که استقرار تسلیحات آمریکایی مانند ناوهای هواپیمابر، بمب افکن یا زیردریایی‌های هسته‌ای در کره جنوبی می‌تواند زمینه استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی کره شمالی را فراهم کند.

رئیس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه پس از حضور روی عرشه زیردریایی آمریکایی «یو. اس. اس. کنتاکی» که قابلیت حمل موشک‌های اتمی را دارد، به کره شمالی هشدار داد و گفت که سئول و واشنگتن به تهدیدات هسته‌ای کره شمالی پاسخ قاطع و گسترده خواهند داد.

زیردریایی هسته‌ای غول پیکر آمریکا روز سه‌شنبه در بندر بوسان کره جنوبی پهلو گرفت. این اولین بار بعد از بیش از ۴۰ سال است که یک زیردریایی آمریکایی در آب‌های شرق آسیا ظاهر می‌شود.

کورت کمپبل هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور منطقه هند-اقیانوسیه ضمن اعلام خبر ورود زیردریایی به بندر بوسان، مدعی شده است که هدف ورود این زیردریایی اتمی به آب‌های کره جنوبی، تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد