اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معرفی نسل جدید هیوندای سانتافه با طراحی جنجالی + عکس

هیوندای می‌گوید در طراحی نسل پنجم سانتافه از سبک زندگی فعلی مردم الگوبرداری کرده است.

به گزارش سایت طلا،شرکت هیوندای از نسل پنجم سانتافه رونمایی کرد. همان‌طور که از تصاویر جاسوسی مشخص بود، این نسل از شاسی‌بلند پرطرفدار کره‌ای یک پوست‌اندازی کامل را تجربه کرده و هیچ وجه اشتراکی با نسل چهارم ندارد. این نسل از سانتافه از طراحی رادیکالی، به‌خصوص در نمای عقب، برخوردار است و احتمالاً با انتقاداتی مواجه خواهد شد. به‌طور کلی باید گفت سانتافه جدید استایل آمریکایی دارد و برای رقابت با شاسی‌بلندهای حاضر در بازار این کشور آماده شده است.

هیوندای می‌گوید در طراحی نسل پنجم سانتافه از سبک زندگی فعلی مردم الگوبرداری کرده است. از دید این کمپانی، کابین جادار و فضای کافی برای حمل لوازم سفر اکنون برای مشتریان بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. طراحی جعبه‌ای شکل و رشد ابعاد سانتافه ناشی از این امر است.

سانگ‌یوپ لی معاون ارشد و مدیر طراحی هیوندای معتقد است نسل جدید سانتافه تعادل کاملی بین زندگی شهری و مسافرت‌های خارج از شهر ایجاد می‌کند. از دید وی این نسل هماهنگی بهتری با نیازهای یک خانواده پرجمعیت و افرادی که به دنبال کمپینگ و ماجراجویی هستند، دارد.

هیوندای سانتافه 2024، یک مکعب چهار چرخ

نسل پنجم هیوندای سانتافه را می‌توان یک مکعب چهار چرخ توصیف کرد. در نمای روبرو چراغ‌های اصلی H شکل، شاخص‌ترین ویژگی هستند. این چراغ‌ها از طریق یک نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. الگوی H شکل روی سپر نیز به‌چشم می‌خورد. این الگوی پرتکرار در واقع از حرف اول نام کمپانی برگرفته شده است.

در نمای جانبی، افزایش فاصله محوری نسل پنجم هیوندای سانتافه آنقدر واضح است که نیاز به دقت خاصی ندارد. اگر شما هم در این نما سانتافه جدید را شبیه محصولات لندرور می‌بینید، تعجب نکنید! به‌دلیل استفاده از رنگ مشکی برای ستون‌ها، سقف خودرو حالتی معلق دارد. گلگیرهای این نسل از سانتافه بسیار متورم هستند و رینگ‌های 21 اینچی را درون خود جای داده‌اند. به‌طور کلی باید گفت در این نما شاسی‌بلند پرفروش هیوندای حس قدرت و اطمینان را به بیننده القا می‌کند.

اما نمای عقب هیوندای سانتافه به‌احتمال زیاد باعث بحث و جدال‌های زیادی خواهد شد، زیرا خبری از نسبت‌های رایج و تناسباتی که به آنها عادت کرده‌ایم، نیست. چراغ‌های موجود در این بخش ارتفاع بسیار کمی دارند و فضای بین آنها و شیشه عقب بیش از حد خالی به‌نظر می‌رسد. البته هیوندای با نصب لوگو و درج نام خود سعی کرده این فضا را پر کند. همانند چراغ‌های جلو، گرافیک چراغ‌های عقب نیز شبیه حرف H است. بد نیست به این نکته اشاره کنیم نمای عقب سانتافه جدید را در حقیقیت درب صندوق تشکیل می‌دهد! این درب یک تکه بزرگ دسترسی به قسمت بار را خیلی آسان‌تر از قبل می‌کند.

کابینی لوکس‌تر و جادارتر

با رشد ابعاد و فاصله محوری، فضای داخلی نسل جدید هیوندای سانتافه به‌میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. به‌همین خاطر تمامی سرنشینان ضمن برخورداری از راحتی کافی، می‌توانند در سفرها لوازم بیشتری را با خود ببرند. صندلی‌های ردیف دوم و سوم تاشو هستند، بنابراین در مواقع ضروری می‌توان از سانتافه 2024 برای شب‌مانی در کویر یا به‌عنوان یک خودروی باری موقت استفاده کرد!

داشبورد نسل پنجم هیوندای سانتافه فرمی ساده دارد و از ترکیب رنگ تیره و روشن برای آن استفاده شده است. همانند بسیاری از مدل‌های جدید این نسل از سانتافه نیز از یک پنل منحنی در پشت فرمان سود می‌برد. این پنل میزبان دو نمایشگر 12.3 اینچی است که یکی از آنها برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده و دیگری برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد.

در داخل کابین نیز الگوی H شکل پرتکرار است و دریچه‌های سیستم تهویه فرمی مشابه با این حرف دارند. مثل چراغ‌های عقب، این دریچه‌ها نیز در ارتفاعی پایین نصب شده‌اند. سیستم تهویه مطبوع از طریق یک پنل مخصوص در محل تلاقی داشبورد و کنسول میانی کنترل می‌شود. این پنل ترکیبی از دکمه‌های فیزیکی و لمسی را روی خود دارد. پدهای مخصوص شارژ بی‌سیم در زیر این پنل نصب شده‌اند.

از آنجایی که کابین نسل پنجم هیوندای سانتافه دارای روکش‌هایی عمدتاً به‌رنگ روشن است، لوکس‌تر و بزرگ‌تر احساس می‌شود. در این نسل سطوح از موادی نرم و مرغوب هستند، صندلی‌ها هم روکش از چرم ناپا و دوخت با کیفیت دارند. کره‌ای‌ها تأکید می‌کنند سانتافه جدید دوستدار محیط زیست است و پوشش سقف، زیرپایی‌ها و پشتی صندلی‌های ردیف دوم و سوم از پلاستیک بازیافتی ساخته شده‌اند. پوشش رودری‌ها و برخی قسمت‌ها هم از چرم مصنوعی است.

در رابطه با مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 جزئیاتی در دست نیست و برای آگاهی از آن باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی کمپانی باشیم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد