اونس طلا2337.71
مظنه14,961,000
18 گرم3,453,700
ارزش سکه33,707,133
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

تازه نگه داشتن و کپک نزدن پنیر فقط با دو حبه قند! + ویدیو

دو حبه قند را داخل ظرف پنیر بگذارید، در ظرف را ببندید و پنیر را در یخچال قرار دهید. با این ترفند پنیر تا مدت‌ها تازه می‌ماند و دیگر کپک نمی‌زند. برای مشاهده تصویری این ترفند، ویدیوی زیر را تماشا کنید.

به گزارش سایت طلا، دو حبه قند را داخل ظرف پنیر بگذارید، در ظرف را ببندید و پنیر را در یخچال قرار دهید. با این ترفند پنیر تا مدت‌ها تازه می‌ماند و دیگر کپک نمی‌زند.

​​​نگهداری از پنیر

اگر جزء افرادی هستید که به استفاده از پنیر تازه با رنگ و بوی فوق‌العاده‌ی آن علاقه‌مندید، باید روش‌های نگهداری از پنیر و ظروف مناسب برای نگهداری آن را نیز بشناسید.

پنیر به اشکال مختلفی نظیر پنیر زیره، پنیر خامه‌ای و … تهیه و مصرف می‌شود. اما برای نگهداری صحیح از پنیر در عین حفظ کیفیت و طعم آن، لازم است نکاتی رعایت شود.برای نگهداری پنیرهای صبحانه اغلب از آب‌نمک و آب پنیر استفاده می‌شود. در زیر نکاتی در این رابطه آورده شده‌است.

یکی از بهترین روش‌ها این است که هنگام خریدن پنیر، مقداری آب پنیر هم خریداری کنید؛ در حقیقت آب پنیر مایه پنیر داشته و باعث نگهداری از پنیر می‌شود.

اگر پنیر را بدون آب پنیر خریدید باید از آب نمک استفاده کنید؛ یک قاشق نمک را در نیم لیتر آب ریخته و پنیر‌ها را در آن قرار دهید. دقت کنید که آب نمک روی پنیر‌ها را بپوشاند.برای اینکه از سالم بودن پنیر اطمینان کامل حاصل کنید، ‌می‌توانید به تاریخ تولید آن نگاه کنید.

اما بهترین روش این است که پنیر را امتحان کنید، یعنی دقت کنید و ببینید آیا کپکی بر روی آن وجود دارد یا خیر.

روش صحیح نگهداری از پنیر

برای جلوگیری از بدشکل شدن و نرم شدن پنیر کافی است از محلی که پنیر را با کارد برش زده اید یک لایه خیلی نازک کره بمالید. دقت کنید که کره همه سطح را بپوشاند.

اگر از مزه کره خوشتان نمی آید، یک راه حل ساده دیگر هم وجود دارد؛ کاغذ روغنی را به طور کامل به دور پنیر بپیچید و در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید.

شما می‌توانید دوام و ماندگاری پنیر را قبل از اینکه آن را در یخچال نگهداری کنید، افزایش دهید، یعنی حفاظ پلاستیکی روی پنیر را که محکم بر روی آن کشیده شده است بردارید و پنیر را در کاغذهای موم دار قرار دهید و آن را کاملاً‌ با کاغذ بپوشانید.

بنابراین بهتر است آنها را به اندازه مصرف بخرید. به طوری که زمان نگهداری از آنها کمتر از یک ماه باشد.

در نگهداری از این پنیرها به موارد زیر دقت کنید.

فضای نگهداری از پنیر باید خشک باشد.

برای نگهداری این نوع پنیر، قسمت پائین یخچال مناسب‌تر است.

پنیر تنفس می‌کند، ولی در عین حال به هوای زیادی هم احتیاج ندارد؛ بنابراین یک تکه کاغذ روغنی را نه خیلی سفت و نه خیلی آزاد، دور پنیر بپیچید.

پنیرهای سفت را در پلاستیک یا فویل نگهداری نکنید.

هر بار که بسته‌بندی پنیر را باز می‌کنید، کاغذ دور آن را عوض کنید. زیرا پنیر‌های سفت، روغنی هستند و جذب این روغن توسط کاغذ، مانع تنفس پنیر و در نتیجه کپک زدن آن می‌شود.

قرار دادن پنیر‌های سفت در روغن زیتون همراه با طعم‌دهنده‌هایی نظیر سبزیجات معطر یا چند حبه سیر و یا مقداری فلفل، یک روش فوق‌العاده عالی در نگهداری این نوع پنیر‌هاست.

اگر پنیر را میان‌ پارچه‌ای‌ که‌ در سرکه‌ انگور خیسانده‌اید قرار دهید، طعم‌ و مزه‌ خوبی‌ خواهد یافت‌ و مدت‌ زیادتری‌ تازه‌ خواهد ماند.

این پنیر‌ها به دلیل داشتن بافت سفت‌، قابلیت بالاتری برای خشک شدن دارند. بنابراین مالیدن مقداری کره یا روغن روی قسمت برش خورده، توصیه می‌شود.

پیچیدن دستمال تمیز خیس شده با سرکه به دور پنیر، روش دیگری برای جلوگیری از خشک شدن آن است.

به یاد داشته باشید که نهایتا ظرف مدت ۳ تا ۴ هفته این پنیر‌ها را مصرف کنید؛ نگهداری آن‌ها بیش از این مدت در یخچال، توصیه نمی‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد