اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

کاربردی‌ترین درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها

کسب‌وکارهای آنلاین برای ارائه خدمات مالی به مشتریان خود نیاز به استفاده از درگاه‌های پرداخت دارند. در حالت عادی بانک‌ها هستند که خدمات درگاه پرداخت را در اختیار کسب‌وکارهای اینترنتی قرار می‌دهند.

کسب‌وکارهای آنلاین برای ارائه خدمات مالی به مشتریان خود نیاز به استفاده از درگاه‌های پرداخت دارند. در حالت عادی بانک‌ها هستند که خدمات درگاه پرداخت را در اختیار کسب‌وکارهای اینترنتی قرار می‌دهند. این در حالی است که در سال‌های اخیر همزمان با افزایش کاربرد ارزهای دیجیتال در بین عموم مردم، بسیاری از سایت‌ها از سوی مشتریان خود با درخواست‌های مکرر برای راه‌اندازی درگاه پرداخت ارز دیجیتال مواجه شده‌اند.

کسب‌وکارهای ایرانی که به‌خصوص مشتریان خارجی دارند نیز می‌توانند با راه‌اندازی درگاه پرداخت ارز دیجیتال به‌ برندی بین‌المللی تبدیل شوند. اگر در جستجوی کاربردی‌ترین درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها هستید، تا پایان این مطلب را دنبال کنید.

درگاه پرداخت ارز دیجیتالی چیست؟

درگاه پرداخت ارز دیجیتال، مدل جدیدی از درگاه‌های پرداخت است که افراد در آن با استفاده از ارز دیجیتال و یا مثلا با خرید bitcoin از قبل، مبلغ سبد خرید خود را تسویه می‌کنند. این درگاه‌ها به‌صورت آنلاین در دسترس قرار می‌گیرند.

مدل‌های مختلفی از این درگاه‌ها وجود دارند. به‌عنوان مثال برخی از آن‌ها فقط یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا تتر را برای پرداخت می‌پذیرند. در مقابل درگاه‌های دیگری نیز قرار دارند که اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال متنوعی را به کاربران می‌دهند.

مکانیزم تسویه در این درگاه‌ها نیز متفاوت است. مثلا برخی از آن‌ها همان ارز دریافتی را به کیف پول صاحب سایت منتقل می‌کنند. در مقابل برخی دیگر تمام ارزهای دریافتی را ابتدا به‌یک ارز دیجیتال خاص تبدیل می‌کنند و پس از کسر کارمزد به کیف پول مد نظر انتقال می‌دهند.

حتی این امکان وجود دارد که ارزهای دیجیتال دریافتی را به یکی از ارزهای فیات تبدیل کرده و سپس به حساب‌های بانکی اعلام شده واریز کنند.

درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال چه کاربردی دارد؟

در تمام دنیا درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال، راهی برای حرکت به‌سمت صنعت وب 3 به‌شمار می‌روند.

به زبان ساده، وب 3 را می‌توان اینترنت غیر متمرکز نامید که در انحصار هیچ نهادی قرار ندارد. درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال، سیطره بانک‌ها را بر کسب‌وکارهای اینترنتی پایان می‌دهند.

کاربردی‌ترین درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها رنگ و بوی دیگری دارند. سال‌هاست که به‌دلیل تحریم‌های خارجی، مسیرهای مبادلات مالی بین ایران و خارجی از کشور مختلف شده است.

درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال مسیر را برای مبادلات بین المللی ایران با هزینه‌های به‌مراتب کمتر از روش‌های فعلی، باز می‌کنند. به‌این ترتیب عملا راه کسب‌وکارهای ایرانی برای ورود به بازار‌های بین‌المللی باز می‌شود.

این موضوع اهمیت بسیار زیاد برای توسعه درآمدزایی ارزی کسب‌وکارها در کشور دارند. از جمله کسب‌وکارهایی که می‌توانند از این درگاه‌ها استفاده کنند، عبارت‌اند از:

خرید و فروش بازی

خدمات فناوری اطلاعات

فروشگاه‌های آنلاین کالاها

سایت‌های خدمات فریلنسینگ

سایت‌های پزشکی

خدمات آموزشی

خدمات گردشگری

درگاه پرداخت ارز دیجیتال، دروازه ورود کسب‌وکارهای ایرانی به بازارهای جهانی است.

معرفی و بررسی کاربردی‌ترین درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال خارجی و ایرانی در دسترس کسب‌وکارها قرار دارند. هر یک از این درگاه‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و خدمات متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

کاربردی‌ترین درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی نرخ کارمزد
کوین بیس (Coinbase) بیش از 10 رمزارز 1 درصد
کوین گیت (Coingate) بیش از 100 رمزارز 1 درصد
کوینز بنک (CoinsBank) بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و ریپل 0.5 درصد
آلفا کوینز (AlfaCoins) بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین، تتر، اتریوم و تمام توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 0.99 درصد
شاپیفای (Shopify) بیش از 20 رمزارز 1.5 تا 2 درصد
بیت پی (BitPay) بیش از 10 رمزارز 1.5 تا 2 درصد

اگر شما هم از درگاه پرداخت آنلاین رمز ارزی استفاده می‌کنید و به‌دنبال بهترین صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال برای ارزهای دیجیتال و استفاده از آن برای پرداخت در وبسایت‌های گفته شده هستید، ایرانیکارت انتخاب مناسب پیش روی شماست. با استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت می‌توانید بدون نیاز به‌پرداخت کارمزد، ارزهای دیجیتال دریافتی را خریداری کرده و یا بفروشید و به‌ریال تبدیل کنید. ایرانیکارت ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای معامله رمز ارزها در ایران است.

نکات مهمی که برای پرداخت با درگاه‌های ارز دیجیتال باید رعایت کنید

با کاربردی‌ترین درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها آشنا شدیم. برای انتخاب یک درگاه ایده‌آل باید چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید که عبارت‌اند از:

سوابق امنیتی درگاه پرداخت

ضرایب امنیتی برای جلوگیری از حملات هکری

نرخ کارمزد درگاه پرداخت

تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده

نحوه تسویه درگاه پرداخت با کسب‌وکارها

کیفیت و راه‌های پشتیبانی درگاه پرداخت از مشتریان

مزایا و معایب پرداخت با درگاه ارز دیجیتال

درگاه‌‌های پرداخت با ارز دیجیتال مزایای قابل توجهی را به‌همراه دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان ورود به بازارهای بین‌المللی در کشورهای مختلف و توسعه مشتریان بالقوه برای کسب‌وکارها

انعطاف‌پذیری کسب‌وکارها متناسب با فناوری‌های نوین

کاهش هزینه‌های کارمزد نسبت به درگاه‌های پرداخت فعلی

امکان تسویه در عرض چند دقیقه (درگاه‌های سنتی بعضا تا 5 روز زمان برای تسویه نیاز است)

تسهیل فرآیند‌های حسابداری کسب‌وکارهای آنلاین

شفافیت در عملکرد درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال

البته باید توجه داشته باشید که حتی در صورت انتخاب کاربردی‌ترین درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها، نباید از چالش‌های موجود در این مسیر غفلت کنید. نکته اول اینکه دولت‌ها هنوز در کوران قانون‌گذاری برای ارزهای دیجیتال هستند. به‌همین دلیل ممکن است در آینده با وضع قوانین مختلف در کشورهای مختلف، محدودیت‌هایی برای مبادلات ارزهای دیجیتال ایجاد شوند.

چالش مهم دیگر در این زمینه نوسان قیمت ارزهای دیجیتال است. به‌طوری که باعث می‌شود بعضا محاسبه قیمت لحظه‌ای در درگاه‌های پرداخت با مشکلاتی روبه‌رو شود. انتخاب استیبل کوین‌هایی مانند تتر به‌عنوان ارز اصلی درگاه پرداخت برای حل این چالش ایده کاربردی است.

برای انتخاب درگاه پرداخت ارز دیجیتال حتمان سوابق امنیتی و میزان کارمزد را به‌دقت بررسی کنید.

علاوه بر آن باید توجه داشته باشید که به‌دلیل عدم وجود قانون‌گذاری شفاف در این حوزه، ممکن است که بعضا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت تخلفاتی را مرتکب شوند.

پیگیری این تخلفات موضوعی چالش‌برانگیز است که بعضا به‌نتیجه خاصی نیز منتج نمی‌شود. به‌همین دلیل کسب‌وکارها باید با تحقیق کافی به‌سراغ مطمئن‌ترین درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال بروند.

آیا درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال در ایران قانونی هستند؟

در ایران هم مانند سایر کشورهای دنیا قوانین در حوزه ارزهای دیجیتال هنوز آن طور که باید و شاید قوام پیدا نکرده است. هر از گاهی از گوشه و کنار اظهارنظرهایی از مسئولان مختلف در این زمینه به‌گوش می‌رسند؛ اما فاصله زیادی با نقطه پایدار و ایده‌آل وجود دارد.

مسئله درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال در ایران نیز همین وضعیت را دارند.

با توجه به اینکه هنوز به‌صورت فراگیر در کشور از این درگاه‌ها استفاده نمی‌شود، حساسیت قانونی خاصی نیز از سوی مراجع ذی‌صلاح به‌چشم نمی‌خورد.

به‌همین دلیل شاهد ایجاد درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال ایرانی نیز در کشور هستیم. سکوت قانون در این زمینه نشان می‌دهد که فعالیت درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال در حال حاضر غیرقانونی نیست.

آیا می‌توان به درگاه پرداخت ارز دیجیتال اطمینان کرد؟

قطعا نمی‌توان با چشم بسته به هریک از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت با ارز دیجیتال اعتماد کرد. کسب‌وکارها باید قبل از انتخاب، حتما گزینه‌های مختلف روی میز را به‌خوبی بررسی کنند.

سوابق شرکت‌ها در این زمینه حرف اول را می‌زند. به‌عنوان مثال در انتخاب شرکت‌هایی که در کارنامه‌ آن‌ها آسیب‌پذیری در برابر حملات هکری مشاهده می‌شود، باید با احتیاط بیشتری عمل کنید. حتما تعداد مشتریان آن‌ها را بررسی کنید. طبیعی است که هر چه کسب‌وکارهای بیشتری از یک درگاه استفاده کنند، قابل اعتمادتر خواهد بود.

با چه ارز‌هایی می‌توان پرداخت انجام داد؟

همان طور که اشاره کردیم، درگاه‌های پرداخت می‌توانند ارزهای دیجیتال گوناگون را برای پرداخت‌های آنلاین بپذیرند. تصمیم‌گیری درباره این موضوع به توافق بین کسب‌وکارها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت ارز دیجیتال بستگی دارد. البته تقاضای مشتریان از کسب‌وکارها نیز در تصمیم‌گیری برای این موضوع بی‌تاثیر نیست.

در حال حاضر کاربردی‌ترین درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال برای ایرانی، مواردی هستند که از استیبل کوین‌هایی مانند تتر پشتیبانی می‌کنند. استیبل کوین‌ها قیمت ثابت دارند و به‌همین دلیل کار را برای مدیریت کسب‌وکارها تسهیل می‌کنند. در عین حال درگاه‌های مختلفی نیز هستند که از بیت کوین، دوج کوین، شیبا اینو و ... برای پرداخت پشتیبانی می‌کنند.

کلام پایانی

در این مطلب به معرفی کاربردی‌ترین درگاه‌های پرداخت با ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها و موضوعات پیرامون آن‌ها پرداختیم. به‌نظر می‌رسد که در آینده باید منتظر شنیده خبرهای بسیار بیشتری درباره استفاده از این درگاه‌ها در کسب‌وکارهای آنلاین مختلف باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد