اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

پرترددترین فرودگاه های ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر گردشگری آن توسعه خوبی داشته است. مسافران و گردشگران فراوانی از نقاط مختلف جهان به ترکیه سفر می‌کنند

ترکیه یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر گردشگری آن توسعه خوبی داشته است. مسافران و گردشگران فراوانی از نقاط مختلف جهان به ترکیه سفر می‌کنند. یکی از راه‌های ساده و متداول برای سفر به ترکیه استفاده از پرواز استانبول یا به‌طورکلی سفر هوایی به شهرهای مختلف است. شما می‌توانید به‌راحتی بلیط استانبول به تهران علی بابا بخرید و سفری فوق‌العاده را همراه دوستان یا اعضای خانواده خود تجربه کنید. طبق همه مواردی که گفتیم سفرهای هوایی زیادی به استانبول یا از آن انجام می‌شوند.

طبیعی است این کشور به فرودگاه‌های خوبی نیاز دارد تا بتواند این تعداد مسافر را مدیریت و جابه‌جا کند. در این مقاله قصد داریم معرفی کوتاهی از فرودگاه‌های ترکیه داشته باشیم و پرترددترین فرودگاه‌های آن را معرفی کنیم. اگر شما هم دوست دارید درباره این موضوع اطلاعاتی را بدانید، حتما این مقاله را دقیق بخوانید و آن را با دوستان و هم‌سفران خود به اشتراک بگذارید. برای سفرهای خود به ترکیه و شهرهایی مانند استانبول می‌توانید اطلاع داشته باشید که هواپیما شما را در کدام فرودگاه پیاده می‌کند.

فرودگاه آتاتورک استانبول

یکی از فرودگاه‌های استانبول که مسافران زیادی از سال 1912 از آن استفاده کرده‌اند، فرودگاه آتاتورک استانبول است. این فرودگاه ابتدا در حوزه‌های جنگی و نظامی استفاده می‌شود و بعد از سال 1949 بخش مسافربری فرودگاه فعال شده است. پروازهای مسافربری این فرودگاه از سال 2019 به فرودگاه جدید استانبول منتقل شدند. امروزه این فرودگاه برای هواپیماهای باری، جت‌های تجاری، هوانوردی عمومی و تعمیر و نگهداری هواپیما استفاده می‌شود.

فرودگاه جدید استانبول

بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین فرودگاه استانبول، فرودگاه جدید است. احتمالا شما هم هنگام رزرو پرواز استانبول نام این فرودگاه را دیده باشید. به این فرودگاه در زبان ترکی، İstanbul Havalimanı گفته می‌شود. فرودگاه جدید استانبول که در حال حاضر در حال گسترش است، جدیدترین فرودگاه این شهر به شمار می‌رود و در منطقه آرناووت کوی قرار دارد. چشم‌انداز این فرودگاه می‌گوید که قرار است فرودگاه جدید استانبول، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان باشد. این فرودگاه پتانسیل این را دارد که بعد از تشکیل ساخت، میزبان 200 میلیون مسافر باشد. احتمالا فرایند ساخت و بهره‌برداری این فرودگاه در سال 2030 کامل شود. بعد از تکمیل این فرودگاه مسافران با آرامش و راحتی بیشتری می‌توانند سفرهای خود را به ترکیه انجام دهند. هنگام خرید بلیط استانبول به تهران علی بابا این فرودگاه را بررسی کنید.

فرودگاه جدید و درخشان استانبول ترمینال‌های بین‌المللی و داخلی دارد و زمانی که همه مراحل ساخت آن به طور کامل تمام شود، فرودگاه سالانه به 200 میلیون مسافر خدمات‌رسانی می‌کند. خود فرودگاه کافه‌های متنوع، ایستگاه‌هایی برای خرید اسنک‌ها و تنقلات، فروشگاه‌های معاف از مالیات و یک منطقه خرید بزرگ دارد. این فرودگاه که در سمت اروپایی شهر واقع شده است، به‌راحتی از طریق جاده‌‍های ساخته‌شده ویژه قابل‌دسترس است. جابه‌جایی از میدان اصلی تقسیم تا این فرودگاه حدود 40 دقیقه طول می‌کشد. ایستگاه‌های اتوبوس در اطراف شهر و در مناطق حمل‌و‌نقل پر‌تراکم وجود دارد، بنابراین رفت‌و‌آمد به این فرودگاه آسان و راحت است. یک خط مترو هم‌اکنون در حال ساخت است. اگر می‌خواهید بلیط استانبول به تهران علی بابا بخرید، حتما با فرودگاه‌های دیگر ترکیه هم آشنا باشید.

فرودگاه صابیح گوکچن استانبول

یکی از فرودگاه‌های معروف ترکیه که احتمالا نام آن را هنگام خرید تور ترکیه یا رزرو پرواز استانبول ببینید، فرودگاه Sabiha Gokcen است. Sabiha Gokcen در سمت آسیایی، جنوب شرقی شهر، نزدیک به دریای مرمره واقع شده است. فرودگاه صبیحه گوکچن ترمینال‌های بین‌المللی و داخلی دارد. بسیاری از گزینه‌های غذاخوری محلی و بین‌المللی، فروشگاه‌ها و امکانات بدون عوارض در این فرودگاه ساخته شده‌اند. به لطف شبکه‌های شاتل گسترده‌ای که هر دو بخش اروپایی و آسیایی شهر و دیگر شهرهای مجاور مانند ساکاریا و بورسا را به هم متصل می‌کند، رفت‌و‌آمد به فرودگاه آسان و راحت است. توسعه قطار و مترو برای رسیدن به فرودگاه نیز برنامه‌ریزی شده است. همچنین سرویس رفت‌و‌برگشت بین دو فرودگاه استانبول در صورت نیاز وجود دارد.

فرودگاه بین المللی آنتالیا، آنتالیا

آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جنوب غربی ترکیه است. این فرودگاه به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی خدمات می‌دهد. بیشتر بازدیدکنندگان از سواحل مدیترانه ترکیه در مسیر رسیدن به مقصد نهایی خود از فرودگاه آنتالیا عبور می‌کنند.

برخی از میان‌وعده‌های بین‌المللی و محلی، معاف از مالیات هستند و گزینه‌های خرید متنوعی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. شبکه‌های اتوبوسی هم فراهم شده است که شهرهای مجاور را به فرودگاه وصل می‌کنند. خط تراموا آنتالیا و خطوط اتوبوس محلی نیز به فرودگاه متصل هستند.

فرودگاه عدنان مندرس، ازمیر

ازمیر یک مقصد محبوب برای تعطیلات تابستانی است و فرودگاه عدنان مندرس دروازه بسیاری از بازدیدکنندگان بین‌المللی برای ورود به ترکیه است. کسانی که مقصدشان سواحل و شهرهای کنار دریای اژه است، به‌احتمال زیاد به ازمیر پرواز خواهند کرد. این فرودگاه ترمینال‌های بین‌المللی و داخلی برای اتصال شما به نقاط مختلف ترکیه دارد.

برخی از میان‌وعده‌های بین‌المللی و محلی، در قسمت‌های مختلف فرودگاه فراهم شده‌اند تا مسافران به‌راحتی بتوانند از این فرودگاه و خدمات آن استفاده کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد