اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اولین سری خودروهای وارداتی پلاک شد؛ قیمت وارداتی‌ها ریخت + جدول قیمت

اولین سری خودروهای وارداتی بعد از 5 سال ممنوعیت اواسط هفته سپری شده در کشور پلاک شدند تا به این طریق بار دیگر پای خودروهای وارداتی به کشور باز شود.

به گزارش سایت طلا، اولین سری خودروهای وارداتی بعد از 5 سال ممنوعیت اواسط هفته سپری شده در کشور پلاک شدند تا به این طریق بار دیگر پای خودروهای وارداتی به کشور باز شود. اولین محصول وارداتی یک پیکاپ چینی است که توانسته به تعداد محدود شماره گذاری شود.

هرچند هنوز سرنوشت سایر خودروهای وارداتی نامشخص است، اما پلاک شدن تعداد محدود این پیکاپ چینی باعث شد تا افت قیمت در بازار وارداتی‌ها شتاب بیشتری گیرد. «کینگ لینگ تاگا» از سوی پادرا موتور وارد بازار شده و آن طور که مدیران این شرکت اعلام کرده اند در فاز اول قرار است 200 دستگاه از این خودرو تحویل متقاضیان شود. قیمت اعلامی برای این خودرو چینی حدود دو میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان شده است.

شماره‌گذاری این خودرو در بازار در حالی صورت گرفت که شنیده‌ها حکایت از آن داشت که قفل ممنوعیت ورود خودروهای وارداتی به کشور با شماره‌گذاری چانگان CS35 پلاس باز خواهد شد، اما با وجود وعده داده شده از سوی سایپایی‌ها مبنی بر عرضه این خودرو در تیرماه این امر محقق نشد و به این طریق «کینگ لینگ تاگا» توانست عنوان اولین خودرو پلاک شده پس از 5 سال را به خود اختصاص دهد.

علاوه بر شماره‌گذاری اولین خودرو وارداتی که توانست بازار وارداتی‌ها را کاهشی کند، سردرگمی نرخ دلار هم بر کاهشی شدن این بازار دامن زده است، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو بخشی از کاهش قیمت خودروهای وارداتی به نوسان نرخ دلار باز می‌گردد، در هفته سپری شده قیمت دلار میان ثبات و افت در گردش بود، بطوریکه برخی از فعالان بازار از آن با عنوان سرگیجه در بازار خودرو یاد می‌کردند.

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری نسبت به نیمه خرداد ماه با رنگ سفید و با کارکرد 55 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 4 میلیارد و 600 هزار تومان تا 5 میلیارد و 950 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد. دامنه نوسانی به وجود آمده در قیمت خودرو به قیمت‌گذاری از سوی فروشندگان باز می‌گردد، بطوریکه نبود نظارت قیمت خودروهای وارداتی موجب شده تا برخی از این خودروها که در بازار طرفدار بیشتری دارند با قیمت‌های متفاوت از سوی مالکان عرضه شوند.

از دیگر خودروهایی وارداتی می‌توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 35 هزار کیلومتر هم در بازار بازه قیمتی 3 میلیارد تا 3 میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و با این شرایط رشد و افت قیمت در بازار را تجربه کرد. اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده با کارکرد 48 هزار تا با دامنه نوسانی 2 میلیارد و 900 میلیون تا 3 میلیارد تومان در بازار قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» با کارکرد 33 هزار تا نیز در این هفته با قیمت 3 میلیارد و 750 میلیون تا 3 میلیارد و 800 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

همچنین ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35‌» مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 4 میلیارد و 500 میلیارد تومان در بازار قیمت گذاری شد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته 5 میلیارد و 250 میلیون تومان معامله شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد