اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین وضعیت قیمت طلا / صعود ادامه دارد؟

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا با یک حمایت دیگر به 2000 دلار می‌رسد اما موانع بسیاری بر سر راه آن وجود دارند.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در روز پنج‌شنبه نزدیک به بالاترین حد یک ماهه رسید. داده‌های تورم ضعیف‌تر از حد انتظار آمریکا باعث شد که فدرال رزرو کمتر تهاجمی‌ حرکت کند.

پس از اینکه داده ها نشان داد تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا در ماه ژوئن کمتر از حد انتظار رشد کرده است، فلز زرد بهترین رشد روزانه خود در بیش از دو ماه گذشته را در روز چهارشنبه ثبت کرد.

کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به خاطر احتمال پایان یافتن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور باعث افزایش قیمت طلا تا بالاترین رقم طی یک ماه گذشته شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 5 دلار کاهش به 1955 دلار رسید.

سقوط شاخص دلار به پایین‌ترین رقم طی بیش از یک سال گذشته خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم کاهش یافته و هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده است.

بیشتر بخوانید

طلا دوباره گران شد

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا با یک حمایت دیگر به 2000 دلار می‌رسد اما موانع بسیاری بر سر راه آن وجود دارند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد قیمت تولید کننده در این کشور افزایش چندانی در ماه ژوئن نداشته که نشان می‌دهد تورم در آمریکا رو به کاهش است.

یک روز قبل هم اعلام شده بود شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه ژوئن افزایش ملایمی داشته، یعنی کمترین افزایش سالانه طی دو سال گذشته.

بازارها همچنان انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا یک بار دیگر نرخ بهره را در اجلاس آینده افزایش دهد و بعد این روند متوقف شود.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.32 درصد افزایش به 25 دلار و 3 سنت رسید و پلاتین با 0.41 درصد کاهش، 973 دلار و 10 سنت معامله می‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد