اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پاسخ ایران به اتهامات بی اساس سران ناتو

سفارت ایران در بلژیک با انتشار بیانیه‌ای اتهامات بی اساس سران ناتو علیه جمهوری اسلامی ایران را قاطعانه رد کرد.

به گزارش سایت طلا،در پی برگزاری نشست سران ناتو در ویلنیوس لیتوانی در ۲۰ تیر ۱۴۰۲ و طرح اتهامات بی اساس در اعلامیه سران این سازمان علیه جمهوری اسلامی ایران، سفارت ایران در بلژیک در بیانیه‌ای این اتهامات بی اساس را قاطعانه رد کرد.

در بیانیه ناتو ادعا‌های بی اساس درباره کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین مطرح شده است. نشست سران ناتو ۱۰ تا ۱۲ ژولای در ویلنیوس پایتخت لیتوانی برگزار برگزار شد. موضوع عضویت سوئد در ناتو و همچنین جنگ اوکراین از جمله مباحث مورد گفتگو در این نشست بود.

در بیانیه ۳۱ عضو ناتو آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم که حمایت نظامی خود را از روسیه، به ویژه با انتقال پهپاد متوقف کند.»

در همین ارتباط در بیانیه سفارت ایران در بلژیک آمده است: ادعا‌های مربوط به دخالت ایران در بحران اوکراین ادعا‌هایی بی پایه و در جهت کسب منافع کوتاه مدت است. ایران نقش بیطرفانه خود را در منازعه اوکراین حفظ کرده و به عنوان یک بازیگر منطقه‌ای قانونمدار و تأثیرگذار بر اهمیت پایبندی کامل به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و اصول مربوطه حقوق بین‌الملل از جمله احترام به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی همه کشورها، تأکید می‌ورزد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد