اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رکود در بازار سهام همچنان ادامه دارد

کاهش ارزش معاملات در بازار سرمایه، نشان از ادامه وضعیت رکودی این بازار در روزهای آینده دارد.

به گزارش سایت طلا، بازار سهام 60 دقیقه ی ابتدایی خود را منفی آغاز کرد و شاخص کل در این مدت حدود 6 هزار واحد از ارتفاع خود را از دست داد.

گفتنی است سه نماد "شپنا"، "شپدیس" و "وبملت" بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بورس را داشتند و سه نماد "کتوسعه"، "دی" و "عالیس" بیشترین تاثیر منفی بر شاخص فرابورس را داشتند.

به نظر می رسد ثبات این روزهای نرخ ارز، فضای بازار سرمایه را به شدت در رکود فرو برده و فعالان بازار سرمایه تحت تاثیر ثباتی که در نرخ ارز به وجود آمده، چندان تمایلی به خرید سهام ندارند.

کاهش ارزش معاملات

یکی از متغیرهایی که برای فعالان بازار سرمایه اهمیت بسزایی دارد و افزایش آن نشان از ایجاد رونق در بازار سرمایه دارد، ارزش معاملات است. این در حالی است که ارزش معاملات در روز های گذشته به مرز 5 هزار میلیارد تومان هم رسید که نشان از رکود سنگین در بازار سرمایه دارد.

همانطور که در نمودار زیر به وضوح مشخص است، در یک ماه گذشته ارزش معاملات از بالای 20 هزار میلیارد تومان به کمتر از 6 هزار میلیارد تومان افت کرده است که حاکی از ریزشی 70 درصدی است.

در واقع این طور می توان گفت دلیل نوسانات محدود بازار سرمایه در روزهای اخیر، علاوه بر ثباتی که در بازار ارز وجود دارد، به دلیل افت محسوس ارزش معاملات است که نشان از خروج سرمایه خرد از بازار سرمایه دارد. همچنین به نظر می رسد دیگر دلیل کم رونقی معاملات بازار سرمایه، متاثر از کاهش نرخ ارز در بازار آزاد است. البته ذک راین نکته الزامی است که طبیعتا نرخ ارز شرکت های بورسی بر اساس نرخ سامانه مبادله ارز و طلا است اما کاهش نرخ ارز در بازار آزاد به واسطه ی تاثیر مستقیمی که بر انتظارات تورمی می گذارد سبب رکودی کردن فضای بازار سرمایه خواهد شد.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد