اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۸ ترفند عجیب رستوران ها برای گرسنه تر کردن ما و جذاب تر کردن غذای خود+ تصاویر

خیلی ها می گویند تا زمانی که مزه ی غذا خوب باشد، نحوه ی سرو آن برایشان اهمیتی ندارد. با این حال، در پس یک غذای خوب چیزی بسیار فراتر از صرف ترکیب صحیح مواد وجود دارد.

به گزارش سایت طلا، خیلی ها می گویند تا زمانی که مزه ی غذا خوب باشد، نحوه ی سرو آن برایشان اهمیتی ندارد. با این حال، در پس یک غذای خوب چیزی بسیار فراتر از صرف ترکیب صحیح مواد وجود دارد. آزمایشات نشان داده نحوه ی سرو غذا تأثیر زیادی بر انتظار ما از مزه ی آن دارد. کارشناسان غذا این ترفندهای روانشناختی را بلدند و همواره از آن ها برای فروش محصولات خود استفاده می کنند.

۱- ظرف سفید مزه ی شیرین را تشدید می کند و ظرف سیاه مزه ی شور را

تحقیقات نشان داده رنگ ظرف می تواند بر نحوه ی درک ما از مزه ی مواد غذایی اثر بگذارد. محققان برای آزمایش این موضوع، تکه های کوچکی موس توت فرنگی را در ظروف سفید یا سیاه رنگ برای شرکت کنندگان تحقیق سرو کردند. در انتها معلوم شد موسی که در ظرف سفید رنگ سرو شده بود شیرین تر و خوش طعم تر به نظر می آمد. از سویی دیگر، ظرف سیاه رنگ مزه ی موس را شورتر کرده بود. به همین دلیل است که مواد غذایی تلخ یا تند را معمولاً در ظروف سیاه رنگ سرو می کنند.

۲- نوشیدنی های قرمز مزه ی بیشتری دارند

آزمایش دیگری نشان دداده رنگ نوشیدنی بر مزه ی آن اثر می گذارد. در این آزمایش، به همه ی شرکت کنندگان آزمایش یک نوشیدنی داده شد. نوشیدنی همه آب گیلاس بود و تنها از نظر میزان شیرینی و رنگ قرمز با یکدیگر متفاوت بودند. نتیجه این بود که پررنگ ترین نوشیدنی، بیشترین مزه را داشت.

به علاوه، شرکت کنندگان مدعی بودند پررنگ ترین نوشیدندی، بیشتر مزه ی گیلاس واقعی می داد. به همین دلیل است که تولیدکنندگان خوراکی ها و نوشیدنی ها رنگ زیادی به محصولات خود اضافه می کنند.

۳- شکل شکلات روی مزه ی آن تأثیر می گذارد

در یک جعبه شکلات معمولاً شکلات هایی به اشکال مختلف وجود دارد، این موضوع اما اتفاقی نیست. در حقیقت، شکل شکل اثر زیادی بر سرعت آب شدن را در دهان دارد، امری که بر مزه ی شکلات تأثیر می گذارد. شکلات هایی که مساحت بیشتری دارند مولکول های خود را سریع تر آزاد می کنند. با این حال، اگر قرار باشد مزه ی شکلات به آرامی احساس شود، آن را به شکلی طراحی می کنند که خیلی سریع آب نشود.

۴- ما دوست نداریم غذاهای عادی رنگی غیرعادی داشته باشند

رنگ غذاها می تواند بسیار بیشتر از چیزی که تصور می کنیم، بر درک و دریافت ما اثر بگذارد.

در آزمایشی از شرکت کنندگان خواسته شد استیک و سیب زمینی را در نور کم بخورند. همه ی آن ها از غذا اظهار رضایت کردند تا اینکه چراغ ها روشن شد. شرکت کنندگان وقتی دیدند استیک ها به رنگ آبی و سیب زمینی ها به رنگ سبز بودند، از خوردن آن ها دست کشیدند. با آنکه مزه ی غذا تغییری نکرده بود، اما حال بعضی از شرکت کنندگان واقعاً به هم خورد.

۵- زرد و نارنجی گرسنه ترمان می کنند

بر اساس تحقیقات، با دیدن رنگ زرد، مغز ما سروتونین بیشتری ترشح می کند. به همین دلیل، این رنگ برای ما تداعی گر گرما و شادی است. رنگ زرد به طور کلی ما را خوش بین تر می کند و ممکن است باعث شود غذای بیشتری بخوریم. در مورد رنگ نارنجی هم همین گونه است. به همین دلیل است که بسیاری از رستوران های پرطرفدار از رنگ های گرم و اشتها آور، مانند زرد و نارنجی در طراحی های خود استفاده می کنند.

۶- شکل و رنگ فنجان می تواند روی مزه ی قهوه تأثیر بگذارد

تحقیقات ثابت کرده رنگ و شکل فنجان قهوه بر درک و دریافت فرد از قهوه اثر می گذارد. هم کارشناسان قهوه و هم افراد غیر کارشناس معتقدند قهوه در فنجان های لاله ای شکل عطر بیشتری دارد. به علاوه، رنگ های تیره برای ما تداعی گر مزه ی بیشتر هستند و به همین دلیل است که قهوه در فنجان سفید مزه ی بیشتری دارد. چون رنگ قهوه در تضاد با سفیدی فنجان، تیره تر به نظر می رسد.

۷- رنگ آبی اشتها را کم می کند

فقدان نسبی رنگ آبی در طبیعت، دست کم در زمینه ی چیزهای خوردنی، باعث شده این رنگ اثری کاهنده بر اشتها داشته باشد. به جز بلوبری، ما به ندرت می توانیم رنگ آبی را به یک ماده غذایی ربط دهیم. از آنجایی که رنگ آبی هیچ غذایی را برای ما تداعی نمی کند، وقتی در محیطی آبی رنگ قرار داریم به طور کلی کمتر غذا می خوریم. به همین دلیل، یکی از چیزهایی که در بسیاری از برنامه های کاهش وزن وجود دارد استفاده از ظروف آبی رنگ است.

۸- هات چاکلت در لیوان نارنجی رنگ مزه ی بهتری دارد

رنگ لیوانی که در آن می نوشیم می تواند تأثیر زیادی روی تصور ما از مزه ی نوشیدنی داشته باشد. تحقیقات نشان داده وقتی هات چاکلت در لیوان نارنجی یا کرم رنگ سرو می شود، آدم ها مزه ی آن را بیشتر می پسندند. از قرار معلوم این رنگ ها مزه ی شکلات را بهتر می کنند، امری که باعث رضایت بیشتر فرد از نوشیدنی می شود. علاوه بر این، هات چاکلت در لیوان کرم تیره، مزه ی شیرین تر و بیشتری برای افراد پیدا کرده بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد