اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار طلا در حال حرکت صعودی است

در مورد قیمت طلا، محققان بر این باورند که ریسک به سمت نزول متمایل می‌شود اما روند صعودی بلندمدت ثابت می‌ماند. البته در حال حاضر، بیشتر در مورد قدرت و ضعف شاخص دلار است که عامل کلیدی تأثیرگذار بر قیمت طلاست.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا و نقره در اوایل معاملات روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار در ایالات‌متحده به دنبال افزایش غیرمنتظره‌ ضعیف‌تر از حد انتظار در حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده افزایش یافت.

بازار طلا در حال حرکت صعودی است زیرا به نظر می‌رسد شتاب در بازار کار ایالات‌متحده در حال ضعیف شدن و تعداد مشاغل کمتر از حد انتظار ایجاد شده است. اندرو هانتر، معاون اقتصاددان ارشد ایالات‌متحده در کپیتال اکونومیکس گفت که گزارش ضعیف اشتغال مانع از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نخواهد شد.

از طرفی بانک مرکزی چین ذخایر طلا را برای هشتمین ماه افزایش داد. چین با توجه به ریسک‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی به ذخایر طلای خود اضافه کرد و همچنین تمایل به دور شدن از دلار آمریکا باعث خرید شد.

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان سال گذشته با افزایش نرخ تورم و تشدید سیاست‌های پولی، رکورد خرید طلا را ثبت کردند که تقریباً یک چهارم تقاضای جهانی را تشکیل می‌داد. بر اساس نظرسنجی شورای جهانی طلا که در ماه مه منتشر شد، در حالی که خریدها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یافت، حدود ۲۴ درصد از مقامات پولی قصد دارند در ۱۲ ماه آینده دارایی خود را افزایش دهند.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز حاکی از نگاه مثبت تحلیل گران به بازار طلا در هفته‌های آتی است.

طلای اگوست آخرین بار با ۱۶ دلار و ۶۰ سنت افزایش به ۱۹۳۱ دلار و ۳۰ سنت رسید و نقره سپتامبر با ۰.۲۷ دلار افزایش به ۲۳.۱۴ دلار رسید.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده در هفته‌ای که گذشت به بالای ۴ درصد رسید که بالاترین میزان از ماه مارس است. بازده ۱۰ ساله در حال حاضر به ۴ درصد رسیده است.

در مورد قیمت طلا، محققان بر این باورند که ریسک به سمت نزول متمایل می‌شود اما روند صعودی بلندمدت ثابت می‌ماند. البته در حال حاضر، بیشتر در مورد قدرت و ضعف شاخص دلار است که عامل کلیدی تأثیرگذار بر قیمت طلاست.

بر اساس گزارش کیتکو نیوز، قیمت‌ نقره در نمودار روزانه در یک روند نزولی دو ماهه قرار دارند. هدف صعودی بعدی گاوهای نقره‌ای، بستن قیمت‌های آتی سپتامبر بالاتر از مقاومت در اوج ۲۴.۸۳۵ دلار در ژوئن است. هدف بعدی قیمت نزولی، بستن قیمت‌ها زیر سطح حمایت در پایین‌ترین سطح ژوئن ۲۲.۳۴ دلار است. مقاومت اول در بالاترین قیمت این هفته ۲۳.۵۳۵ دلار و سپس در ۲۳.۷۵ دلار مشاهده شد.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز حاکی از نگاه مثبت تحلیل گران به بازار طلا در هفته‌های آتی است، در حالی که سرمایه گذاران خرده فروشی مین استریت مانند تحلیل‌گران به این روند خوش بین نیستند. در دو هفته پیش اکثر تحلیل گران و بسیاری از سرمایه‌گذران خرد، امید چندانی به بازار طلا نداشتند.

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ده تحلیلگر معادل53 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت خوش‌بین، پنج تحلیلگر، معادل 26 درصد، بدبین و چهار تحلیلگر، معادل 21 درصد، این روند را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 483 نفر شرکت کرده‌اند. از این تعداد، 182 نفر معادل 38 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته بودند. 181 نفر معادل37 درصد دیگر گفتند که کمتر خواهد بود، در حالی که 117 شرکت کننده یا 24 درصد در کوتاه مدت این روند را کم‌نوسان ارزیابی کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد