اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کشف گنجی حیرت‌انگیز با قدمت بیش از ۳۰۰۰ سال! + تصاویر

باستان شناسان موفق به کشف صدها شیء باستانی حیرت‌انگیز با قدمت بیش از ۳۰۰۰ سال شده‌اند. این آثار باستانی به یک شهر متعلق به عصر برنز در شمال چین تعلق دارند.

به گزارش سایت طلا، باستان شناسان موفق به کشف صدها شیء باستانی حیرت‌انگیز با قدمت بیش از ۳۰۰۰ سال شده‌اند. این آثار باستانی به یک شهر متعلق به عصر برنز در شمال چین تعلق دارند.

باستان شناسان چینی آثار باستانی جذابی از جمله ظروف نوشیدن، سفال‌های رنگ‌شده، ظروف تزیینی فیروزه‌ای و آثار تراشیده شده از سنگ یشم را در شمال چین کشف‌اند. به‌عنوان مثال آنچه در تصویر اصلی متن می‌بینید پرنده‌ای برنزی است که تکه‌های سنگ فیروزه را به‌عنوان تزیین روی خود دارد. قدمت این موارد به ۳ هزار سال پیش یعنی دودمان شانگ برمی‌گردد. ای دودمان از سال ۱۶۰۰ تا ۱۰۴۶ پیش از میلاد بر شمال چین حکمرانی می‌کرد.

کشف آثار باستانی شگفت انگیز از یک شهر عصر برنز در شمال چین

جالب اینجاست که مردم ساکن در این شهر باستانی متعلق به عصر برنز از دهه ۱۹۴۰ میلادی در حال پیدا کردن آثار باستانی در زمین‌های خود بوده‌اند. البته در آن زمان مشخص نبود که اشیاء کشف شده به چه دوره‌ای تعلق دارند. هرچند که حالا با پیدا شدن یک منطقه مسکونی عصر برنز با مساحت ۳ کیلومتر مربع خیلی از موارد پیشین مشخص شده‌اند.

ستاره برنزی به همراه تکه‌هایی از فیروزه که درون یکی از قبور افراد مهم شهر برنزی قرار داشت.

تمامی موارد مورد نیاز برای اسکان انسان در این منطقه یافت شده است که از میان آنها می‌توان به سازه‌هایی در مقیاس بزرگ و تعدادی قبر اشاره کرد. شهر تازه کشف شده متعلق به عصر برنز در استان شاآنشی چین قرار دارد. پایتخت دودمان شانگ (که اولین دودمان پادشاهی چین با مدارک مکتوب است) در این استان قرار داشت و مجموعا ۱۳ دودمان دیگر نیز در طول ۱۰۰۰ سال پایتخت خود را از این استان انتخاب کردند.

استخوانی که با دقت تراشیده شده و با فیروزه تزیین شده است. می‌توان روی استخوان تصویر گربه ماهی را مشاهده کرد.

به‌همین خاطر است که استان شاآنشی به‌عنوان گهواره تمدن چین باستان شناخته می‌شود و تاکنون آثار باستانی فراوانی در آن یافت شده است. باستان شناسان کاوش در منطقه Zhaigou را از اواخر بهار سال گذشته آغاز کردند. آنها تاکنون توانسته‌اند ۹ قبر متعلق به افراد ثروتمند را شناسایی کنند. از این ۹ قبر، ۷ مورد چهارضلعی بوده و دارای راهرو هستند. کارشناسان گمان می‌کنند که اینها به رهبران محلی مربوط باشند. در چین باستان داشتن راهرو در مسیر قبر به‌معنی جایگاه اجتماعی بالای فرد بود و افراد عادی حق ساختن آن را نداشتند.

تکه‌ای برنزی از یک ارابه که فرضیه دفن ارابه به‌همراه اسب را تقویت می‌کند.

مرکز شهر عصر برنز چین با روش خاک کوبیده ساخته شده است. در این روش مخلوطی از خاک مربوط و دیگر مصالح فشرده شده و درون قالبی قرار می‌گیرد. در این منطقه بناهای مختلفی با کارایی متفاوت نیز کشف شده است که از میان آنها می‌توان به کارگاه‌های صنایع دستی و کوره‌های سفال‌گری اشاره کرد. در این منطقه همچنین چندین تکه برنزی از ارابه‌های اسب‌سواری کشف شده است و می‌توان بقایای اسب را هم شناسایی کرد.

گوشواره طلا به همراه تکه‌ای از سنگ یشم

این موضوع می‌تواند به‌خوبی نحوه ظهور و تکامل ارابه در چین و دفن کردن آن همراه با شخصی مهم را نشان دهد. از سال گذشته تاکنون باستان‌شناسان موفق به کشف بیش از ۲۰۰ شیء باستانی ارزشمند شده‌اند. یکی از موارد جذاب کشف شده در قبور ظروف لاکی است. پیشتر نیز این ظروف در دیگر مراکز مهم دودمان شانگ مشاهده شده بودند.

کارشناسان آثار باستانی کشف شده در این شهر عصر برنز در شمال چین را شگفت‌انگیز می‌دانند. آنها گمان می‌کنند که این شهر زمانی پایتخت یکی از حکومت‌های رقیب دودمان شانگ بوده و بعدها به اشغال در آمده است. اگرچه آثار باستانی یافت‌شده از هنر والای این منطقه حکایت دارد؛ اما نباید فراموش کرد که چین در عصر برنز جامعه‌ای کاملا سلسله‌مراتبی داشت. به‌همین دلیل فقط اشراف اجازه دسترسالای به مصنوعات برنزی را داشتند و این افراد نیز از آنها صرفا برای مراسم‌های مذهبی استفاده می‌کردند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد