اونس طلا2300.05
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

تغییر جای عکس سردار سلیمانی در سالن وزارت خارجه

عکس سردار سلیمانی که تا قبل از این در سمت چپ و در قسمت تریبون و پرچم کشور میهمان قرار داشت به سمت راست و نزدیک پرچم و تریبون ایران جابجا شد.

به گزارش سایت طلا،عکس سردار سلیمانی که تا قبل از این در سمت چپ و در قسمت تریبون و پرچم کشور میهمان قرار داشت به سمت راست و نزدیک پرچم و تریبون ایران جابجا شد.

توافق ایران و الجزایر برای لغو روادید سیاسی

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی است و در گفتگوهای امروز با وزیر خارجه این کشور توافق کردیم که برای لغو روادید سیاسی و خدمت اقدام کنیم.

امیر عبداللهیان: روابط ایران و الجزایر شتاب بیشتری خواهد گرفتبه گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‏، آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست خبری با وزیر خارجه الجزایر گفت: روابط دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد. ما گفتگو‌هایی را همواره داشته و این مسیر را ادامه خواهیم داد. توافق کردیم که در مسیر لغو روادید سیاسی به عنوان گام اول اقدام کنیم و در ادامه در مورد لغو روادید عادی بتوانیم توافقی را حاصل کنیم. همچنین برای پیگیری کمیسیون مشترک عالی دو کشور گفتگو‌هایی داشتیم.

وزیر خارجه ادامه داد: ما در آینده نزدیک نسبت به برگزاری کمیته مشترک در پایتخت دو کشور اقدام خواهیم کرد. در حوزه علم و فناوری انرژی نو، کشاورزی و تجهیزات پزشکی و گردشگری و صنعت و معدن شتاب همکاری‌ها بیشتری داده شود. در خصوص موضوعات منطقه‌ای نیز گفتگو‌هایی داشتیم. الجزایر اجازه نداد عضویت رژیم اسرائیل در اتحادیه آفریقا عملیاتی شود. نقش الجزایر برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب نفشی سازنده بود. در خصوص تحولات سودان نیز گفتگو کردیم.

وزیر خارجه الجزایر هم گفت: روابط دو کشور در سطح خوبی است. از این فرصت برای رایزنی در خصوص تحولات سریع فضا‌های منطقه‌ای دو کشور و همین طور بین‌المللی استفاده کردیم. من از نتایج گفتگو‌های امروز خوشحالم. این نتایج می‌تواند نشاط بیشتری به روابط دو جانبه تزریق کند. روابط دو کشور ممتاز و دارای ظرفیت توسعه بیشتر در حوزه‌های اقتصادی است.

وی ادامه داد: ما توافق کردیم زمینه لازم را برای برگزاری کمیته مشترک ایجاد کنیم، این سازوکار‌ها نقش مهمی دارد. این حوزه‌ها مولفه‌های همگرایی میان دو کشور را داراست و می‌تواند فرصت مناسبی برای همکاری دو کشور باشد.

وزیر خارجه الجزایر گفت: در خصوص موضوعات منطقه‌ای، در خصوص جنگ اوکراین و فلسطین و مشکلات برادرنمان در یمن و لیبی صحبت کردیم. توافق و هم نظر بودن، ویژگی‌های بارز امروز ما بود. من بخاطر تحولات مثبتی که در روابط کشور‌های عربی به خصوص عربستان با ایران رخ داده خشنود هستم. امیدواریم این روابط به تقویت همگرایی در منطقه کمک کند و اعتماد و همکاری مبنای روابط کشور‌ها باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد