اونس طلا2337.8
مظنه14,656,000
18 گرم3,383,300
ارزش سکه33,019,968
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,500,000
ربع14,500,000

راه طلا برای بازدهی مثبت هموار شد

طلا در هفته ای که گذشت نزدیک به 0.4 درصد افزایش قیمت داشت.طبق نظر تحلیلگران، قیمت طلا تحت فشار قرار گرفته اما همچنان بالاتر از 1900 دلار قرار دارد و حتی افت قیمت قبلی خود را جبران کرده است.

طلا در چهار هفته اخیر مسیر نزولی از 1970 دلار تا قعر 1910 دلار را پشت سر گذاشت. در روز جمعه و پس از انتشار گزارش ضعیف تر از انتظار بخش غیرکشاورزی آمریکا شاخص دلار این کشور در کنار اوراق قرضه ایالات متحده بود که کاهشی شدند و راه طلا را برای ثبت هفته ای با بازدهی مثبت هموار کردند.

به گزارش سایت طلا،به نظر می‌رسد حتی گزارش مثبت بازار کار آمریکا هم نتوانسته قیمت طلا را از 1900 دلار پایین‌تر بیاورد. رشد اشتغال در آمریکا در ماه ژوئن آهسته‌تر از حد انتظار بوده که می‌تواند سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو را در نشست مقامات این بانک در سه هفته آینده آرام‌تر کنند.

قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار افزایش یافت و در مسیر افزایش هفتگی خود قرار گرفت زیرا با کاهش دلار و بازده اوراق قرضه پس از ضعیف‌تر شدن ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در مسیر افزایش نرخ بهره پس از جولای تردید ایجاد کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 10 دلار افزایش به 1925 دلار رسید.

طبق نظر تحلیلگران، قیمت طلا تحت فشار قرار گرفته اما همچنان بالاتر از 1900 دلار قرار دارد و حتی افت قیمت قبلی خود را جبران کرده است.

بیشتر بخوانید

سرمایه گذاران طلا در انتظار/ لحظاتی نفس گیر برای قیمت طلا

گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد کارفرمایان این کشور 209 هزار شغل در بخش غیر کشاورزی در ماه ژوئن اضافه کرده‌اند که پایین‌تر از انتظار اقتصاددان‌ها بوده است. بنابراین فدرال رزرو آمریکا به سیاست افزایش نرخ بهره خود جهت مقابله با تورم ادامه خواهد داد.

اقتصاددان‌های وال استریت انتظار داشتند رشد اشتغال در آمریکا در ماه گذشته میلادی به 225 هزار برسد.

نرخ بیکاری در آمریکا در ماه ژوئن تغییری نداشته و همان 3.6 گزارش شده است، در حالی که دستمزدها 0.4 درصد رشد داشته‌اند. مقامات فدرال رزرو اعلام کرده‌اند رشد اشتغال و دستمزدها باید کاهش قابل توجهی داشته باشد تا بتواند تورم را مهار کند. تورم در آمریکا به بالاترین رقم طی 4 دهه گذشته رسیده است.

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 10 بار از مارس 2022 افزایش داده و 5 درصد به آن افزوده است. با اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه گذشته ثابت نگه داشته اما احتمالاً دوباره آن را در اجلاس 26 ژوئیه افزایش خواهد داد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

به گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پیش از تعطیلی بازار بهای هر اونس نقره با ۱.۵ درصد افزایش به ۲۳.۰۸ دلار، پلاتین با یک درصد افزایش به ۹۱۰ دلار و ۷۷ سنت رسید و پالادیوم ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴۸ دلار و ۶۶ سنت رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد