اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه گذاران طلا در انتظار/ لحظاتی نفس گیر برای قیمت طلا

انتظار رکود اقتصاد در سال جاری میلادی از معدود عواملی بوده که از قیمت طلا حمایت کرده و آن را بالاتر از سطح 1900 دلار نگه داشته است.

دلار در روز پنج‌شنبه، پس از گزارش‌های قوی بازار کار آمریکا کاهش یافت و این امر احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر این ماه را افزایش می‌دهد.

حالا فدرال رزرو نگران است که طلا متاثر از گزارش مشاغل ایالات متحده به کمتر از 1900 دلار برسد.

به گزارش سایت طلا،ترس از افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در شرایطی که بازارها منتظر اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور هستند، باعث شده قیمت طلا تغییر چندانی در روز جمعه نداشته باشد.

اقتصاددانان وال استریت به طور متوسط انتظار دارند که گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار در روز جمعه به رشد حدود 225000 شغل در ماه گذشته در مقابل 339000 شغل در ماه می اشاره کند.

تحلیلگر پلت فرم معاملات آنلاین OANDA، خاطرنشان کرد که طلا قبل از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی «بسیار آسیب‌پذیر» به نظر می‌رسد.

ارلام گفت: فلز زرد کمی بالاتر از 1900 دلار معامله می‌شود و اگر در این میان بتواند بالا بماند، یک گزارش داغ می‌تواند مانند یک شاخه نِی باشد که می‌تواند کمر شتر را هم بشکند!»

انتشار اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش خصوصی در آمریکا که بالاتر از حد انتظار بوده، باعث شد قیمت طلا در روز گذشته کاهش چشمگیری داشته باشد و تا مرز 1900 دلار سقوط کند.

این اطلاعات نگرانی در مورد ادامه سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا در بالا بردن نرخ بهره جهت مهار تورم را افزایش داد که اصلا به نفع سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا نیست.

قیمت هر اونس طلا امروز با 5 دلار کاهش در لحظه تنظیم این گزارش به 1916 دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید

سرمایه‌گذاران بازار طلا محتاط شدند

اطلاعات اقتصادی منتشر شده در روز پنجشنبه باعث شد بازارها حالا انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره را در ادامه سال جاری میلادی داشته باشند. احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره در پایان ماه ژوئیه به 99 درصد رسیده است.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری فلزاتی مانند طلا را بالا برده و تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگربهبود شرایط اقتصاد آمریکا تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را هم پایین می‌آورد.

انتظار رکود اقتصاد در سال جاری میلادی از معدود عواملی بوده که از قیمت طلا حمایت کرده و آن را بالاتر از سطح 1900 دلار نگه داشته است.

بانک مرکزی آمریکا پیش‌بینی کرد که در اواخر سال جاری میلادی، اقتصاد این کشور وارد مرحله رکود می‌شود.

بر اساس صورتجلسه ماه ژوئن کمیته سازماندهی فدرال رزرو که روز چهارشنبه منتشر شد، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ و سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ کاهش یابد.

در این بیانیه آمده است: اثرات سخت‌تر شدن بیشتر شروط اعتباری بانک‌ها در شرایط سخت‌تر شرایط مالی منجر به یک رکود متوسط ​​می‌شود که اواخر امسال آغاز خواهد شد.

قیمت نقره امروز با 0.09 درصد کاهش به 22 دلار و 87 سنت رسید و پلاتین با 0.12 درصد کاهش 95 دلار و 3 سنت معامله می‌شود.

برایان داینگرفیلد، رئیس استراتژی G10 FX در NatWest Markets در استمفورد، کانکتیکات، می‌گوید: این داده‌های قوی امروز بسیار بیشتر از نوع «خبر خوب-خبر بد» است.

او می‌گوید: این خبرها را باید همراه با واکنش بازارهای سهام در نظر بگیرید، که تصویر واضحی از دلار امروز به دست می‌دهد. آن را می‌توان یک حرکت سبک ریسک نامید، جایی که فدرال رزرو بیشتر انقباض خواهد کرد و این پیامدهای منفی برای ریسک دارد

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد