اونس طلا2295.36
مظنه14,926,000
18 گرم3,445,600
ارزش سکه33,628,278
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

سرمایه‌گذاران بازار طلا محتاط شدند

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در ماه ژوئن بیشترین رقم ماهانه افزایش نرخ بهره را اعمال کردند و این اقدام بازار را غافلگیر کرد.

به گزارش سایت طلا،قیمت‌ طلا امروز پس از افزایش‌های خفیف شبانه تغییر خاصی نداشت ، تحلیل گران بر این باورند که سرمایه‌گذاران تا پیش از اعلام نظر فدرال رزرو در بازار بسیار محتاطانه عمل خواهند کرد.

افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران را نسبت به طلا که در بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی دارایی امن محسوب می‌شود، بی‌رغبت می‌کند زیرا طلا دارایی بدون بهره است و با این افزایش، هزینه های نگهداری آن بالا می‌رود.

بهای هر اونس طلا تا لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار کاهش به 1920 دلار رسید.

پس از انتشار نتایج آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو که انتظارات بازار را برای افزایش نرخ بهره در این ماه تقویت کرد، ارزش دلار به طور کلی صعودی بود.شاخص دلار با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۱۰۳.۳۸ رسید.

طلا در هفته گذشته به زیر سطح 1900 دلار سقوط کرد و بعد دوباره افزایش قیمت داشت. ترس از بالا رفتن دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بیشترین فشار را بر قیمت طلا آورده است.

ییب جان رانگ استراتژیست بازار در IG گفت: با توجه به این‌که فدرال رزرو به بخش خدمات برای سنجش تداوم تورم چشم دوخته است، هرگونه پیشرفت در این زمینه در داده‌های شاخص مدیران خرید ایالات‌متحده در آینده بررسی خواهد شد.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است؛ زیرا این نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

روزهایی عجیب برای قیمت طلا !

صورتجلسه این نشست نشان داد که فدرال رزرو موافقت کرد که نرخ بهره را در نشست ژوئن ثابت نگه دارد تا راهی برای خرید زمان و ارزیابی اینکه آیا به افزایش بیشتر نرخ‌ها نیاز است یا خیر وجود داشته باشد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که این اقدام درستی است که بانک مرکزی سه هفته پیش نرخ بهره را ثابت نگه دارد، در حالی که در برخی مواقع ممکن است مجبور شود دوباره نرخ‌ها را افزایش دهد. سرمایه‌گذاران همچنین بر بررسی فرصت‌های شغلی و گردش مالی نیروی کار وزارت کار ایالات‌متحده و سایر داده‌های اقتصادی تمرکز خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳.۱۲ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۸ دلار و ۴۴ سنت رسید و پلاتین در ۹۱۵ دلار و ۷۷ سنت ثابت بود

داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی برای ژوئن نیز در روز جمعه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود که در تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر ماه نقش داشته باشد.

بازارها تا حد زیادی نسبت به طلا محتاط باقی ماندند تا سرنخ های بیشتری از فدرال رزرو در این هفته ارائه شود، که از صورتجلسه ژوئن بانک مرکزی آغاز شد که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود. در حالی که بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته بود، اما امسال حداقل دو افزایش دیگر را نیز ثبت کرده است.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند قیمت طلا بین 1925 تا 1935 دلار در در هر اونس نوسان باشد.

.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد