اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کلاهبرداری تلفنی ۲۰ میلیارد تومانی؛ این تماس‌ها را به هیچ وجه پاسخ ندهید

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری متهمانی خبر داد که با ترفند اعلام برنده‌ شدن در قرعه‌کشی از ۳۰۰ شهروند کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش سایت طلا، رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری متهمانی خبر داد که با ترفند اعلام برنده‌ شدن در قرعه‌کشی از ۳۰۰ شهروند کلاهبرداری کرده بودند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی از ۳۰۰ شهروند با موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی خبر داد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرده و مدعی شدند اشخاصی با آنها تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری صدا و سیما اعلام کردند که شما برنده خوش‌شانس قرعه‌کشی شده‌اید.

وی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۳۰۰ نفر که از استان‌های شمالی، تهران و همجوار تهران بودند، خاطرنشان کرد: مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه، مالباختگان را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود سریعاً کدهایی که از طریق پیامک برای آنها ارسال می شود را بخوانند؛ شکات نیز با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود شدند.

رهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه برخی از متهمان این پرونده دارای سوابق متعدد کلاهبرداری، خرید و فروش موادمخدر، سرقت خودرو و ... بودند گفت: برخی از متهمان این پرونده افراد سابقه‌داری بودند که از داخل زندان با شکات تماس گرفته و کلاهبرداری کردند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: در ادامه افسران پلیس فتا پایتخت اقدامات تخصصی خود را آغاز کرده و پس از تحقیقات سایبری متهمان را که در قالب یک باند ۵ نفره در حال فعالیت بودند شناسایی کرده و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ کلاهبرداری در این پرونده به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده و همچنان نیز در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: شهروندان دقت داشته باشند که به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به ارائه اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس‌هایی که این موارد را از افراد درخواست می‌کنند قطعاً کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا پایتخت از شهروندان درخواست کرد: هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد