اونس طلا2337.71
مظنه14,911,000
18 گرم3,442,200
ارزش سکه33,594,483
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,150,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000
گزارش آگهی

خرید بیت کوین در ایران؛ از کجا می‌توان بیت کوین خرید؟

با توجه به محبوبیت بیت کوین در میان فعالان بازارهای مالی و سرمایه‌گذاران کشور، خرید این ارز دیجیتال از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. آنچه که در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد، انتخاب مناسب‌ترین روش با توجه به شرایط و محدودیت‌های شما است.

خرید بیت کوین در ایران با توجه به محبوبیت این ارز دیجیتال در میان فعالان بازارهای مالی و سرمایه‌گذاران کشور، از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. آنچه که در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد، انتخاب مناسب‌ترین روش با توجه به شرایط و محدودیت‌های شما است.

مثلا برای کسی که در خارج از ایران زندگی می‌کند، خرید بیت کوین از یک صرافی خارجی می‌تواند یک گزینه مناسب باشد، اما ایرانیان داخل کشور ممکن است در صورت استفاده از خدمات چنین صرافی‌هایی با مسدود شدن اموالشان مواجه شوند.

در این مقاله به معرفی و بررسی انواع روش‌های خرید بیت کوین در ایران می‌پردازیم:

خرید بیت کوین در ایران به چه صورت است؟

به طور کلی خرید بیت کوین در ایران به 3 روش قابل انجام است. شامل:

خرید بیت کوین از افراد عادی
خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی
خرید بیت کوین از صرافی‌های داخلی

در ادامه به توضیح مزایا و معایب هر کدام از روش‌های بالا می‌پردازیم:

خرید بیت کوین از افراد عادی

ممکن است بسیاری از افراد، به خصوص کسانی که هنوز در زمینه خرید بیت کوین مبتدی هستند از این روش استفاده کنند. با توضیح مزایا و معایب این روش بهتر می‌توانید در مورد خرید بیت کوین از افراد عادی تصمیم بگیرید:

· مزایا خرید بیت کوین از افراد عادی

راحتی فرآیند خرید بیت کوین: در زمانی که بخواهید از فردی عادی بیت کوین بخرید، دیگر نیازی به پشت سر گذاشتن فرآیندهای ثبت نام و احراز هویت رایج در صرافی‌های ارز دیجیتال را ندارید.

عدم پرداخت کارمزد به صرافی‌ها: وقتی با یک فرد دیگر قرار به معامله بیت کوین بگذارید، تنها کارمزدی که از دارایی شما کسر می‌شود کارمزد انتقال در خود شبکه بیت کوین است.

· معایب خرید BTC از افراد عادی

پیدا کردن فرد قابل اعتماد بسیار سخت است: همانطور که می‌دانید تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین برگشت‌ناپذیرند. اگر خریدار بیت کوین‌ها را دریافت کند و پول آن را به فرد مقابل پرداخت نکند، هیچ راهی برای باز گرداندن بیت کوین‌های انتقال‌یافته وجود ندارد؛ مگر اینکه طرف دوم به میل خود بیت کوین را برگرداند. این مسئله سبب می‌شود تا فروشندگان به سختی حاضر به فروش بیت کوین‌های خود به افراد عادی شوند.

خرید از صرافی خارجی

اگرچه بیت کوین ارز دیجیتالی برای همه و آزاد است، اما برخی صرافی‌های خارجی از جمله بایننس، به کاربران ایرانی اجازه‌ی فعالیت نمی‌دهند.

از طرفی با استفاده از IP ثابت خارجی (استفاده از VPN) می‌توان از خدمات برخی دیگر از صرافی‌ها استفاده کرد، اما اگر آن‌ها هم متوجه این مسئله شوند می‌توانند دارایی شما را مسدود نمایند.

مثلا شما می‌توانید با صرافی‌های خارجی مثل کوینکس هم کار کنید و از مزایای زیر برخودار شوید:

فراهم آوردن فاکتورهای ایمنی بالا
سرعت بیشتر در نشان دادن پوزیشن‌های معاملاتی
ابزارهای معاملاتی حرفه‌ای مثل بات‌های معامله‌گر مختلف

اما با این همه، معایب زیر هم جزء جدایی‌ناپذیر خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی است:

خطر مسدود شدن دارایی شما
کارمزدهای بالای معاملات
حملات بیشتر هکرها به این صرافی‌ها
پشتیبانی نکردن از تومان برای خرید بیت کوین

صرافی‌های بزرگ خارجی همیشه از آخرین متدهای روز برای حفظ و ارتقای ایمنی دارایی کاربران خود استفاده می‌کنند، اما آن‌ها بیشتر از صرافی‌های دیگر هدف حملات هکرها قرار می‌گیرند.

به هر ترتیب ما خرید از صرافی‌های خارجی را توصیه نمی‌کنیم.

خرید بیت کوین از صرافی ایرانی

صرافی‌های داخل کشور به دلیل ایمن بودن در مقابل خطراتی مثل سوءاستفاده افراد و نیز محدود نشدن به علت تحریم‌ها و پشتیبانی تومان بهترین روش برای خرید بیت کوین در ایران است. در واقع این بزرگترین مزیت صرافی‌های داخل کشور نسبت به خرید بیت کوین از افراد عادی و صرافی های ارز دیجیتال خارجی است. چون شما مطمئن خواهید بود اموالتان مسدود نشده و به سرقت نمی‌رود و به راحتی می‌توانید با تومان اقدام به خرید بیت کوین کنید.

یکی از معایبی که صرافی‌های ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی دارند، پشتیبانی از تعداد کمتری کوین است. اما تقریبا همه‌ی صرافی‌های داخلی از کوین‌های اصلی بازار ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین پشتیبانی می‌کنند.

شما می‌توانید از میان صرافی‌های متعددی که در ایران وجود دارد، یکی را برای خرید بیت کوین انتخاب کنید.

خرید بیت کوین از صرافی همتاپی با کارمزد صفر

صرافی ارز دیجیتال همتاپی از جمله بهترین سایت های خرید بیت کوین (BTC)، تتر (USDT)، اتریوم (ETH)و سایر ارزهای دیجیتال است که با کارمزد (بین صفر تا حداکثر 0.35%) و احراز هویت سریع به کاربران ارزهای دیجیتال خدمات ارائه می‌دهد.

کارمزدها در همتاپی بر اساس نوع معامله شما تعیین می‌شود:

خرید بیت کوین بدون کارمزد (0 درصد): در صورتی که به طور مستقیم از صرافی ارز دیجیتال همتاپی بیت کوین خریداری کنید، بابت این خرید کارمزدی پرداخت نخواهید کرد.
کارمزد از 0.2% تا 0.35% در تالار معاملات: در صورتی که به تالار معاملات وارد شوید و بخواهید به صورت همتا به همتا (P2P) بیت کوین خریداری کنید، با توجه به سطح کاربری شما کارمزدی بین 0.2% تا 0.35% پرداخت خواهید کرد.

شما می‌توانید در صورت بروز هر گونه مشکلی هر زمان از شبانه‌روز و در هر روز هفته از خدمات پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال همتاپی استفاده کنید.

خبر خوب اینکه شما با معرفی صرافی ارز دیجیتال همتاپی به دوستان و آشنایانتان می‌توانید به صورت درصدی از حجم سفارش‌های آن‌ها کسب درآمد کنید. به این صورت که با ثبت نام هر فرد که مستقیم زیرمجموعه شما باشد، مبلغی به عنوان هدیه دریافت می‌کنید و در صورت هر معامله موفق دوستانتان 0.1 درصد از ارزش کل معاملات آنان به شما و در صورت هر معامله موفق در تالار معاملات 30 درصد از کارمزد تراکنش آن معامله به عنوان هدیه به شما تعلق می‌گیرد.

نتیجه گیری

خرید بیت کوین در ایران به 3 روش معمول ممکن است: خرید از افراد، خرید از صرافی‌های خارجی و خرید بیت کوین از صرافی‌های داخلی. در این مقاله مزایا و معایب هر کدام از این روش ها را بررسی کردیم. شما می‌توانید به طور مستقیم و با کارمزد صفر از صرافی ارز دیجیتال همتاپی اقدام به خرید بیت کوین کنید. به علاوه با معرفی همتاپی به دیگران، از ارزش کلی معاملات آن‌ها هم کسب سود خواهید کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد