اونس طلا2314.72
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

خبری مهم برای خریداران خودرو از ایران خودرو

سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید با هشدار به شرکت ایران خودرو پیرامون وجوه مازاد دریافتی از مشتریان بابت پیش خرید خودرو، این شرکت اضافه مبالغ دریافتی بیش از پنج هزار و ۶۰۰ مشتری به میزان ۲۰۴ میلیارد تومان را مسترد کرده است.

به گزارش سایت طلا، سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید با هشدار به شرکت ایران خودرو پیرامون وجوه مازاد دریافتی از مشتریان بابت پیش خرید خودرو، این شرکت اضافه مبالغ دریافتی بیش از پنج هزار و ۶۰۰ مشتری به میزان ۲۰۴ میلیارد تومان را مسترد کرده است.

به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، بر اساس مفاد مصوبه شماره ۴۷۳ یازدهم مردادماه ۱۴۰۰ شورای رقابت مبلغ پرداختی هر مشتری بابت پیش پرداخت خودرو مشمول هیچگونه تورمی نبوده و صرفا سهم باقیمانده مشمول تورم بخش احتمالی، خواهد بود.

طبق بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور مشخص شد که این امر در فاکتورهای صادره برای مشتریان در سال ۱۴۰۲ از سوی شرکت ایران خودرو رعایت نشده و کل قیمت خودرو در روش پیش فروش به قیمت روز محاسبه و مبلغ پرداختی از سوی مشتریان، از قیمت روز خودرو کسر شده است.

با گزارش این موضوع و اینکه رویه موصوف خلاف مقررات و حقوق مصرف کنندگان خودرو بود، سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای هشدارهای لازم را به مدیرعامل ایران خودرو داد و پس از آن شرکت نسبت به انجام اصلاحات لازم مطابق مصوبه شورای رقابت، اقدام کرد.

در این راستا شرکت ایران خودرو اضافه مبالغ دریافتی بیش از پنج هزار و ۶۰۰ مشتری به میزان ۲۰۴ میلیارد تومان را مسترد کرد و استرداد مازاد وجوه دریافتی دیگر مشتریان، را در دستور کار داده است.

همچنان پیگیری‌های سازمان بازرسی در این خصوص ادامه دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد