اونس طلا2310.2
مظنه14,946,000
18 گرم3,450,200
ارزش سکه33,673,338
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,700,000
نیم24,200,000
ربع15,400,000

سقوط شدید ارزش لیر سوریه؛ پول به جای شمارش وزن می‌شود!

به دلیل افت شدید ارزش پول سوریه و گرانی سرسام‌آور در این کشور، مردم در دادوستدهای خود به جای شمردن پول، بسته‌های اسکناس را در ترازو می‌گذارند.

به دلیل افت شدید ارزش پول سوریه و گرانی سرسام‌آور در این کشور، مردم در دادوستدهای خود به جای شمردن پول، بسته‌های اسکناس را در ترازو می‌گذارند.

به گزارش سایت طلا، پایگاه اطلاع‌رسانی سوری «صوت العاصمه» در گزارشی اعلام کرد: در سایه تورم سرسام‌آور و سقوط آزاد قیمت لیر سوریه، مردم برای دادوستد خود به مقادیر بیشتری اسکناس نیاز پیدا می‌کنند، امری که شمارش پول را برای فروشندگان بسیار دشوار کرده است.

به نوشته این رسانه سوری، این کار برای عمده‌فروش‌ها که روزانه ده‌ها میلیون لیر باید دریافت ‌کنند، سخت‌تر هم شده است و در مواردی شمردن تمامی این اسکناس‌ها امری محال می‌نماید.

یکی از تاجرها در این باره گفت: حجم اسکناس‌ها از یک سو و وضعیت بد آنها از طرف دیگر باعث می‌شود در بازارهایی همچون طلافروشان دیگر کسی به سراغ شمردن اسکناس نروند و در عوض بعد از کنترل کلی بسته، آن را روی ترازو قرار می‌دهند.

یک زن که قطعه طلایی به قیمت ۱۸ میلیون لیر خریده بود به این رسانه گفت: وقتی پول را پرداخت کردم با کمال تعجب دیدم که طلافروش آن را با توجه به نوع اسکناس روی ترازو گذشت تا بعد از دو دقیقه اعلام کند درست است.

یکی از طلافروشان هم در این باره گفت: نسبت اشتباه در این روش ۰.۵ درصد است، چون شاید برخی از اسکناس‌ها به دلیل کهنگی چسب داشته باشند و این وزن آنها را بیشتر می‌کند.

در این بین برخی از تاجران از بیم آنکه دولت آنها را به دلیل اهانت به واحد پول ملی مجازات کند، حاضر به اظهارنظر در این باره نشدند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد