اونس طلا2337.71
مظنه15,096,000
18 گرم3,484,900
ارزش سکه34,011,288
قدیم (بهار)38,700,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,600,000
ربع14,800,000

شاسی بلند جدید ایران خودرو به بازار می‌آید + عکس و مشخصات

معاون ایران‌خودرو از عرضه محصول پروژه کراس‌اوور K۱۲۵ در زمستان امسال خبر داد و تاکید کرد که این خودرو علاوه بر اینکه مجهز به امکانات و آپشن‌های روز است، تمامی استانداردهای ۸۵گانه را هم پاس می‌کند.

معاون ایران‌خودرو از عرضه محصول پروژه کراس‌اوور K۱۲۵ در زمستان امسال خبر داد و تاکید کرد که این خودرو علاوه بر اینکه مجهز به امکانات و آپشن‌های روز است، تمامی استانداردهای ۸۵گانه را هم پاس می‌کند.

اسفندماه سال ۱۳۹۸ بودکه برای اولین موضوع کراس‌اوور k۱۲۵ توسط مدیرعامل وقت ایران‌خودرو (فرشاد مقیمی) مطرح شد. طبق برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته در آن زمان، قرار بود کراس اوور K۱۲۵ از بهمن سال ۱۳۹۹ عرضه شود؛ پس از آن در تیرماه سال ۱۳۹۹، اعلام شد که پروژه K۱۲۵ با عمق داخلی‌سازی ۹۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیر طراحی پروژه خودروی کراس‌اوور ایران‌خودرو، موتور این محصول نسل جدید EF۷ پلاس توربوشارژ و دارای گیربکس‌ شش سرعته داخلی‌سازی شده و انتقال قدرت دستی و اتوماتیک خواهد بود. پلتفرم محصول کراس‌اوور ایران‌خودرو همان پلتفرم خودروی تاراست که از منظر ابعاد و مشخصات کاملا تغییر پیدا می‌کند و تبدیل به پلتفرمی جدید خواهد شد.

شهریور ماه سال ۱۴۰۰، وی (مدیر طراحی پروژه خودروی کراس‌اوور ایران‌خودرو) با بیان اینکه این پس از بررسی بر روی پلتفرم‌های موجود، پلتفرم خودروی تارا به عنوان پلتفرم پایه برای توسعه خودروی CUV انتخاب شده، اظهار کرد: در حال حاضر مرحله تعریف و هدف‌گذاری این پروژه انجام شده و در مرحله طراحی قرار دارد و در ادامه وارد مراحل صحه گذاری و صنعتی‌سازی خواهد شد و به زودی نمونه اولیه خودروی K۱۲۵ رونمایی خواهد شد؛ این محصول در انتهای سال ۱۴۰۱ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

این وعده عرضه‌ و تولید انبوه‌ها، در زمان‌های مذکور انجام نشد تا در نهایت مدیرعامل سابق ایران‌خودرو (مهدی خطیبی)، آبان ماه سال گذشته در حاشیه یک مراسم اعلام کرد: در اردیبهشت و حداکثر خرداد ماه ۱۴۰۲ تولید خودروی ری‌را K۱۲۵ که تولید صنعتی آن آغاز شده و اکنون در مرحله تست تصادف است، آغاز خواهد شد؛ اما در نهایت وعده عرضه محصول این پروژه به زمستان سال جاری رسیده است.

کراس‌اوور K۱۲۵ دارای استانداردهای ۸۵گانه

کارگاه آشنایی با آپشن‌ها و فیچرهای روز دنیا برای خودرو با حضور اعضای دفتر تحقیقات پلیس راهور تهران بزرگ و روسای تصادفات مناطق، در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو برگزار شد.

در این کارگاه، مهدی رادمنش- معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو- ضمن تاکید بر اینکه محصول پروژه کراس اوور K۱۲۵ به امکانات و آپشن‌های روز دنیا مجهز خواهد بود و تمامی استانداردهای ۸۵‌گانه را داراست، اعلام کرد: محصول این پروژه زمستان امسال روانه بازار خواهد شد.

وی افزود: امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، دستیاری حرکت در سربالایی و سرپایینی و کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، سامانه کنترل کشش، سیستم پایش فشار باد تایر و ایزوفیکس صندلی کودک از جمله این تجهیزات جدید و به روز به شمار می‌رود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از مردادماه امسال تمامی محصولات ایران‌خودرو قابلیت تجهیز به امکانات ESC، سنسور نشانگر باد تایر و GSI خواهند داشت. همچنین امکان حفاظت از عابر پیاده نیز بر روی تمامی محصولات اجرا خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد