اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش اتحادیه اروپا به هتک حرمت قرآن

اتحادیه اروپا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای، سوزاندن قرآن کریم در سوئد را قاطعانه رد و تصریح کرد: این اقدام به هیچ وجه انعکاس‌دهنده نظرات اتحادیه اروپا نیست.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده، آمده است: سوزاندن قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، توهین آمیز، بی احترامی و اقدامی تحریک آمیز است. تظاهرات نژادپرستی، بیگانه هراسی و عدم تحمل مرتبط با آن جایی در اروپا ندارد.

اتحادیه اروپا با ابراز تاسف از اینکه این اقدام شنیع هم زمان با عید قربان صورت گرفته است، تصریح کرد که به دفاع از آزادی مذهب، عقیده و آزادی بیان در خارج و داخل از این بلوک، ادامه می دهد. «اکنون زمان آن است که برای درک و احترام متقابل و جلوگیری از تشدید بیشتر در کنار هم باشیم.»

به گزارش سایت طلا، یک افراطی در کشور سوئد روز چهارشنبه به وقت محلی تحت حمایت مقام ها و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

البته این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این بازی سیاسی را علیه مسلمانان ادامه داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن داده‌ است. سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.

بهمن ماه سال گذشته «راسموس پالودان» یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد آتش زد که او هم مانند قرآن‌سوزی اخیر، برای این اقدام زشت و موهن خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده به ویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است. دیروز شهروندان عراقی برای دومین روز متوالی در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در مقابل سفارت سوئد در بغداد تجمع اعتراضی برگزار کردند.

گزارش حاکی است که تظاهر کنندگان عراقی ابتدا در مقابل ساختمان سفارت سوئد در منطقه الصالحیه مرکز بغداد تجمع کرده و علیه اجازه دولت سوئد برای هتک حرمت قرآن کریم شعار داده و این اقدام را محکوم کردند و در ادامه با شکستن در وروی سفارت، وارد حیاط آن شدند. آنها همچنین خواهان اخراج سفیر سوئد از کشورشان شدند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد، خواستار آرامش و خویشتنداری در عراق شد و اعلام کرد که این اتحادیه «در رد قاطعانه سوزاندن قرآن توسط فردی در سوئد به وزارت امور خارجه این کشور می پیوندد. »

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد