اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سکه در دو راهی صعود و نزول

برخی معتقدند در ابتدای هفته قیمت سکه رنج خواهد بود یا با نوسان کاهشی همراه می‌شود اما برخی دیگر به نقش اخبار دو روز پایانی هفته اشاره می‌کنند و معتقدند نوسانات صعودی را در بازار سکه شاهد خواهیم بود.

به گزارش سایت طلا، در شرایطی که عده‌ای از فعالان اقتصادی باور دارند قیمت سکه امامی امروز شنبه ۱۰ تیر مانند هفته اول ماه جاری نوسان کاهشی یا رنج بودن را تجربه خواهد کرد، برخی دیگر از معامله‌گران به برجسته کردن اخبار دو روز پایانی هفته به دنبال سنگین کردن کفه ترازوی نوسانات صعودی بازار سکه بودند.

دسته اول معتقدند تا زمانی که بازارهای همسایه به دلیل عید قربان تعطیل است، بازار سکه همچنان با کمبود خریدار دست و پنجه نرم خواهد کرد. به باور این دسته شرط صعود قیمت سکه در واقع با کمک دلار رقم خواهد خورد و تا زمانی که قیمت دلار رشد معناداری را ثبت نکند انتظار نوسانات صعود سکه‌بازان دور از انتظار است.

با این حال دسته‌ای دیگر می‌گویند ادعای میدل ایست آی درباره توقف مذاکرات میان ایران و آمریکا بخاطر اختلاف بر سر مبادله زندانیان، عدم لغو تحریم‌های موشکی ایران توسط اتحادیه اروپا و کنار گذاشتن رابرت مالی از نمایندگی آمریکا در امور ایران و سپردن امور به جانشین او می‌تواند دلار را افزایشی کند.

از طرفی هم رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه «فرانس 24» گفته برجام در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. به عقیده او برجام یک پوسته خالی است و هیچ‌کس نمی‌تواند این توافق را مرده بداند اما هیچ‌گونه فعالیت دیپلماتیکی در خصوص آن انجام نمی‌شود. گروسی گفته نوع توافقی که ممکن است بین ایران و آمریکا وجود داشته باشد به تصمیمات سیاسی کشورها مربوط می‌شود.

برخی از تحلیلگران اقتصادی و سیاسی می‌گفتند در صورتی که دلار به واسطه سیگنال‌های سیاسی منفی از فاز نزول خارج شود این امر احتمالا جهت انتظارات در بازار سکه را تغییر خواهد داد.

ارزش واقعی سکه در شرایط فعلی در کانال ۲۲ میلیون تومان قرار دارد که با قیمت نقدی بیش از ۶ میلیون تومان حباب دارد. حال باید منتظر ماند و دید که حباب سکه در هفته دوم ماه جاری چه تغییری خواهد کرد.

قیمت سکه در شرایط کنونی در محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد. به باور برخی از تکنیکالیست‌ها مرز ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که فلز گرانبهای داخلی از این محدوده پایین برود احتمال نوسان کاهشی قیمت سکه تا محدوده ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد. با این حال رسیدن قیمت سکه به مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ممکن است برخی از خریداران را وارد بازار سکه کند.

البته همان طور که در ابتدای گزارش گفته شد برخی از سکه‌بازان باور دارند سکه در روز جاری نوسان محدودی را تجربه خواهد کرد و احتمالا رنج خواهد شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد