اونس طلا2328.45
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

اوضاع برای سرمایه‌گذاران طلا بسیار جالب خواهد شد

پیش بینی تاجران از آرام شدن روند افزایش نرخ بهره قیمت طلا را بالا برد.

فلز زرد در این هفته به دنبال سیگنال های تهاجمی از سوی مقامات فدرال رزرو، به ویژه رئیس جروم پاول، که تکرار کرد این بانک می تواند در سال جاری حداقل دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد، به پایین ترین سطح سه ماهه سقوط کرد.

به گزارش سایت طلا،انتظار افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث شد طلا اولین کاهش قیمت فصلی خود را طی سه فصل گذشته تجربه کند، اما گزارش تورم ملایم در این کشور تا حدی از قیمت این فلز گرانبها در روز جمعه حمایت کرد.

داده های فراتر از احد انتظار اقتصادی آمریکا موجب افزایش تمایل معامله گران برای معاملات پرریسک شده است.

قیمت طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 14 دلارافزایش به 1920 دلار رسید.

قیمت طلا 2.5 درصد در فصل بهار کاهش یافته است. قیمت این فلز گرانبها در ماه مه به اوج 2072 دلار رسیده بود، اما نگرانی نسبت به سلامت بخش بانکداری آمریکا قیمت آن را تا کمتر از 1900 دلار در روز پنجشنبه پایین آورد.

بیشتر بخوانید

پیش بینی قیمت طلا در بلند مدت

بحران بانکی سود اوراق قرضه 10 ساله آمریکا را کاهش داد چون تصور می‌شد فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند. اما آخرین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا این تصورات را کنار زد و بر قیمت طلا تاثیر منفی گذاشت.

شاخص دلار و سود اوراق قرضه 10 ساله بانک مرکزی آمریکا هر دو در این فصل افزایش قیمت داشتند و تقاضا برای طلا از سوی دارندگان سایر ارزهای دنیا را پایین آوردند.

هزینه‌کرد مصرف کنندگان در آمریکا در ماه مه تغییر چندانی نداشت. اما شاخص هزینه‌های شخصی 3.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که پایین‌تر از 4.3 درصد ثبت شده در آوریل بود.

پیش بینی تاجران از آرام شدن روند افزایش نرخ بهره قیمت طلا را بالا برد. بالا رفتن نرخ بهره سود اوراق قرضه را هم افزایش داده و هزینه نگهداری سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا را بالا می‌برد.

قیمت نقره با 0.97 درصد افزایش به 23 دلار و 2 سنت رسید و پلاتین با 0.82 افزایش 906 دلار و 30 سنت معامله می‌شود.

از طرفی تحلیلگران اظهار کردند که فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳ نرخ بهره را به ۶ درصد افزایش خواهد داد.

بر اساس تام لونگو، ناشر Gold، Goats'n Guns، در سال ۲۰۲۲ به درستی پیش‌بینی کرده بود که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳، زمانی که بسیاری از تحلیلگران چرخش یا مکث پیش‌بینی می‌کردند، به ۴.۵ تا ۶ درصد افزایش خواهد یافت.

تحلیلگران ادعا می‌کنند که این امر منجر به تورم بالا در سال ۲۰۲۲ شد. لونگو انتظار دارد با تشدید سیاست‌های پولی فدرال رزرو، ورشکستگی بانک‌های بیشتری در سراسر ایالات‌متحده وجود داشته باشد.

با توجه به ورشکستگی چهار بانک بزرگ در اوایل سال جاری، سیستم بانکی ایالات‌متحده با عدم اطمینان مواجه شد.

فرست ریپابلیک، آخرین بانکی که ورشکست شد، با بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار دارایی دومین فروپاشی آن در تاریخ آمریکا بود.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، با فروپاشی سیستم بانکی و ورود اقتصاد به رکود، لانگو پیش‌بینی می‌کند که دارایی‌های مانند طلا سود خواهند برد.

او پیش‌بینی کرد: بر اساس یک مدل دهه ۱۹۷۰ ، حداقل ۸ تا ۱۰ هزار دلار برای طلا در چند سال آینده بررسی می‌کنیم. اگر دلار در طرف دیگر جروم پاول سقوط کند، اوضاع برای سرمایه‌گذاران طلا و طلا بسیار جالب خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد