اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سیگنال شبانه طلا به بازار سکه /خرید سکه پرریسک شد

اخبار خوبی از بازار جهانی طلا به گوش سکه‌بازان نمی‌رسد. دیشب قیمت طلا جهانی در حدود ۱۳ دلار پایین آمد و روی ۱۹۱۲ دلار قرار گرفت. برخی از معامله‌گران می‌گفتند این امر ممکن است در کنار سایر عوامل سرعت‌گیر دیگری در مسیر صعود سکه باشد.

به گزارش سایت طلا، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز تقریبا رنج بود. از نظر تحلیلگران اقتصادی یکی از دلایل این امر احتمالا ناشی از کاهش حجم معاملات در بازار دلار و تعطیلی بازارهای همسایه است.

روز گذشته خبر آمد که بازارهای هرات، دبی و ... برای عید قربان به مدت حداقل یک هفته تعطیل است. برخی از فعالان اقتصادی باور دارند تا پایان تعطیلات احتمالا بازار سکه هم بدون خریدار باقی بماند. دیروز برخی از سکه‌فروش‌ها می‌گفتند بازار راکد شده و خبری از خریدار نیست.

از سوی دیگر، معامله‌گران در انتظار خبرهای جدید از عمان هستند. اخبار ضد و نقیض و همچنین فیک‌نیوزها ترس به دل معامله‌گران انداخته و باعث شده کمتر کسی جسارت خرید داشته باشد.

برخی از معامله‌گران باور دارند شرط خارج شدن سکه امامی از فاز نزول، به جریان افتادن نوسانات صعودی قیمت دلار است. با این حال دلار در پشت خط دیشب نوسان صعودی محدودی را ثبت کرد.

به باور این دسته تا زمانی که دلار وارد فاز صعود معنادار نشود سکه هم به راحتی نمی‌تواند جهش قابل ملاحظه‌ای را ثبت کند.

از سوی دیگر، از بازار جهانی طلا هم اخبار خوبی به‌گوش سکه‌بازان نمی‌رسد. دیشب قیمت طلا جهانی در حدود ۱۳ دلار پایین آمد و روی ۱۹۱۲ دلار قرار گرفت. برخی از معامله‌گران می‌گفتند این امر ممکن است در کنار سایر عوامل سرعت‌گیر دیگری در مسیر صعود سکه باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شکاف ارزش ذاتی و نقدی سکه هم دیشب زیاد شد.

دیروز این فاصله در حدود ۵ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان بود که شب گذشته به ۶ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان رسید.

حباب سکه هم که در حدود ۲۵ درصد بود، در شرایط فعلی به ۲۸ درصد رسیده است. افزایش حباب سکه از نظر برخی از تحلیلگران بازار حکایت از آن دارد که خرید سکه دوباره پرریسک شده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد