اونس طلا2298.49
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

شرایط برای طلا یک شبه عوض شد!

داده‌های قوی اقتصادی در ایالات‌متحده دلار را تقویت کرد تا طلا را یک شبه به پایین‌ترین حد خود در ژوئن بازگرداند. داده‌های روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که ثابت ماندن اقتصاد می‌تواند منجر به افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی برای کاهش تورم شود.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا امروز نزدیک به پایین‌ترین سطح سه ماهه خود باقی ماند زیرا گزارش‌های قوی اقتصادی ایالات‌متحده وضعیت سنتی امن طلا را جبران کرد، در حالی که معامله‌گران برای سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و داده‌های بیشتر برای سرنخ‌هایی در مورد افزایش نرخ بهره تمرکز کردند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 12 دلار کاهش در لحظه تنظیم این گزارش به به 1916 دلار سید.

خبرهای اقتصادی آمریکا به نفع طلا نبوده است. اطمینان مصرف‌کنندگان در آمریکا در ماه ژوئن به بالاترین رقم طی یک سال و نیم گذشته رسیده و فروش خانه‌های ویلایی بیش از حد انتظار یعنی 12.2 درصد در ماه مه افزایش یافته است.

فدرال رزرو صورتجلسه ۱۳ تا ۱۴ ژوئن خود را در ۵ جولای منتشر خواهد کرد در حالی که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در مورد نرخ بهره از ۲۵ تا ۲۶ جولای برگزار می‌کند. سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) در ماه مه و آمار بیکاری هفتگی برای هفته منتهی به ۲۳ ژوئن هستند.

بیشتر بخوانید

آماده‌باش قیمت طلا برای صعود

خبرهای اقتصادی مثبت باعث ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو آمریکا می‌شود.

صندوق بین‌المللی پول معتقد است که بانک‌ها باید در مسیر سیاست‌های سختگیرانه خود باقی بمانند حتی اگر اقتصاد ضعیف شود.

گیتا گوپینات، معاون صندوق بین‌المللی پول (IMF) اظهار کرد: از آنجایی که رسیدن تورم به هدف دو درصدی «خیلی طولانی مدت» است، بانک‌های مرکزی باید سیاست‌های پولی خود را برای مدتی طولانی حفظ کنند و نرخ‌های بهره خود را در سطوح بالا نگه دارند.

سود اوراق قرضه 10 ساله بانک مرکزی آمریکا هم افزایش یافته و تمایل برای خرید طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را کاهش داده است.

طلا حدود 2.6 درصد از ارزش خود را در ماه جاری میلادی از دست داده و در آستانه دومین کاهش قیمت پیاپی ماهانه قرار دارد.

احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تقاضا برای طلا را پایین آورده، در حالی که همواره از این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن یاد می‌شد.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا و مشخص شدن سیاست‌های پولی این کشور هستند.

قیمت نقره امروز با 0.03 درصد کاهش به 23 دلار و 14 سنت رسید و پلاتین با 0.043 درصد کاهش، 922 دلار و 98 سنت معامله می‌شود.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: داده‌های قوی اقتصادی در ایالات‌متحده دلار را تقویت کرد تا طلا را یک شبه به پایین‌ترین حد خود در ژوئن بازگرداند. داده‌های روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که ثابت ماندن اقتصاد می‌تواند منجر به افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی برای کاهش تورم شود.

سیمپسون افزود: طلا ممکن است پس از داده‌های شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) هیچ حرکت بزرگی نداشته باشد، مگر اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده به‌شدت افزایش یا به‌طور ناگهانی کاهش یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد