اونس طلا2300.88
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

آماده‌باش قیمت طلا برای صعود

بازار نگران اتفاقات آینده در روسیه و ضعف قدرت پوتین است که می‌تواند پیامدهایی برای کل دنیا داشته باشد. تحولات جدید ژئوپلیتیکی و همچنین بازگشت چین به بازار پس ازتعطیلات، از قیمت طلا حمایت کرده است.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا امروز در آستانه انتشار اطلاعات مهم اقتصادی چین و ایالات‌متحده در هفته جاری و همچنین سخنرانی آتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا برای ارزیابی چگونگی افزایش نرخ بهره، با کاهش ارزش دلار افزایش یافت.

نگرانی در مورد ناآرامی‌های سیاسی در روسیه تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده و از مخاطرات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو پیشی گرفته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار افزایش به 1928 دلار رسید.

داده‌های اقتصادی از جمله شاخص مدیران خرید چین و شاخص تورم کلیدی ایالات‌متحده در این هفته می‌تواند تصویر روشن‌تری از وضعیت اقتصاد ارائه دهد.

سرمایه‌گذاران اکنون انتظار دارند که احتمال افزایش نرخ بهره در جولای ۷۴ درصد باشد و کاهش نرخ از سال ۲۰۲۴ به بعد مشاهده شود. نرخ‌های بهره بالا مانع سرمایه‌گذاری در طلای بدون بازده می‌شود که سرمایه‌گذاری مطمئن در شرایط عدم اطمینان اقتصادی است.

تحلیلگران عقیده دارند با وجود سرکوب شورش واگنر در روسیه، هنوز نگرانی‌هایی وجود دارد. بنابراین تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

پیش بینی مهم قیمت طلا

بازار نگران اتفاقات آینده در روسیه و ضعف قدرت پوتین است که می‌تواند پیامدهایی برای کل دنیا داشته باشد. تحولات جدید ژئوپلیتیکی و همچنین بازگشت چین به بازار پس ازتعطیلات، از قیمت طلا حمایت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، در چین پر مصرف‌کننده طلا، سرمایه‌گذاران منتظر ارائه سود صنعتی برای ماه مه در روز چهارشنبه همراه با شاخص مدیران خرید تولیدی و غیر تولیدی ژوئن در روز جمعه هستند که می‌تواند محرک بیشتر برای تقویت بهبود اقتصادی ارائه دهد.

قیمت طلا حدود 2 درصد طی هفته گذشته کاهش یافت و در روز جمعه به پایین ترین رقم از اوایل ماه مارس رسید که می‌توان آن را نتیجه اظهارات سختگیرانه مقامات فدرال رزرو آمریکا و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور جهت مهار تورم دانست.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. این در حالی است که طلا همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی بوده است.

قیمت نقره امروز با 0.55 درصد افزایش به 23 دلار و 15 سنت رسید و پلاتین با 0.84 درصد افزایش 935 دلار و 76 سنت معامله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد