اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

آمریکا 500 میلیون دلار دیگر کمک تسلیحاتی به اوکراین می‌دهد

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که دولت آمریکا قصد دارد فردا از بسته کمک‌های نظامی جدید به ارزش 500 میلیون دلار به اوکراین رونمایی کند.

به گزارش سایت طلا،خبرگزاری رویترز خبر داد که دولت آمریکا قصد دارد روز سه‌شنبه از بسته کمک‌های نظامی جدیدی برای اوکراین رونمایی کند.

بر اساس گزارش‌ها، ارزش بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا بالغ بر 500 میلیون دلار بوده و هدف از آن، نشان دادن عزم آمریکا برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اوکراین در جریان آنچه ضدحمله اخیر این کشور علیه نیروهای روسیه نامیده شد، قریب به نیمی از تجهیزات زرهی دریافتی از کشورهای عضو ناتو را از دست داده است.

دو مقام آمریکایی گفته‌اند که بسته کمک‌های جدید شامل خودروهای زرهی است که اوکراین در حال حاضر در جنگ خود با روسیه به آن نیاز دارد. انتظار می‌رود بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید شامل 30 خودروی جنگی بردلی و 25 نفربر زرهی استرایکر باشد.

یکی از این مقام‌ها که خواست نامش فاش نشود گفت، به عنوان بخشی از بسته کمک‌ها، اوکراین مهمات مورد نیاز برای سامانه موشکی هایمارس، تسلیحات ضد تانک شامل موشک‌های جاولین و مهمات مورد نیاز برای سامانه‌های پدافندی پاتریوت و استینگر دریافت خواهد کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین شب گذشته (یکشنبه) پس از تماس تلفنی با «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، خواستار تشدید فشارهای غرب علیه روسیه شد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، زلنسکی تصریح کرد که در جریان تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در خصوص ارسال تسلیحات سنگین بیشتر به اوکراین گفت‌وگو داشته است.

زلنسکی گفت: «ما درباره مسیر خصومت‌ها و روندی که در روسیه شکل می گیرد، گفت‌وگو کردیم. جهان باید تا زمان برقراری نظم بین‌المللی، به روسیه فشار آورد».

زلنسکی که در دوران زمامداری خود حدود 20 درصد از خاک کشورش را از دست داده است، در یک پیام ویدئویی دیگر تصریح کرد که «تقویت توپخانه کی‌یف» و ارسال چندین موشک انداز در دستورکارگفت‌وگوهای وی با رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد