اونس طلا2315.99
مظنه15,261,000
18 گرم3,523,000
ارزش سکه34,383,033
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)42,500,000
نیم24,300,000
ربع15,400,000

رئیس گروه واگنر به بلاروس رفت

به رغم انتشار خبر خروج رئیس گروه واگنر از روسیه به مقصد بلاروس، سی ان ان موقعیت وی را نامشخص اعلام کرده است.

به گزارش سایت طلا،یوگنی پریگوژین پس از چالشی که برای دولت روسیه ایجاد کرد، به بلاروس رفت. او طبق توافق با هیچ اتهامی مواجه نخواهد شد.

این در حالی است که شبکه سی ان ان ساعاتی پس از اعلام خبر خروج پریگوژین از روسیه به مقصد بلاروس، موقعیت وی را نامشخص اعلام کرد.

سی ان ان اعلام کرده «از عصر دیروز هیچ پیامی از یوگنی پریگوژین دریافت نشده است. آیا می‌توانید توضیح دهید که او اکنون کجاست و آیا واقعاً شرایط پیشنهادی الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس را پذیرفته است؟»

دولت‌ها و رسانه‌های غربی حامی اوکراین با هدف ایجاد هرج و مرج در روسیه و به رغم پایان دادن به شورش گروه واگنر با میانجیگری بلاروس، به انتشار اخبار دروغین روی آورده و موضوع ترور پریگوژین توسط پوتین را مطرح کرده اند.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها اعلام کرده اند پریگوژین چهره‌ای پرطرفدار در میان نظامیان روسی است و پوتین با آگاهی به این امر، ضمن لغو پرونده جنایی او، اجازه خروج او از روسیه را داده است.

تاکنون هیچ فرد و نهادی درباره ورود پریگوژین به بلاروس اظهار نظر نکرده است.

برخی منابع نیز امروز دوشنبه مدعی شدند که رئیس گروه واگنر هنوز توسط سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) تحت تحقیق است و FSB همچنان در حال بررسی اقدامات وی است، زیرا زمان بسیار کمی برای خاتمه دادن به این روند سپری شده است.

به گزارش شبکه ان بی سی آمریکا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس پیشتر برای خاتمه دادن به شورش گروه واگنر ضمن انجام اقدامات میانجیگرانه گفت که پرونده جنایی علیه پریگوژین، رئیس گروه واگنر لغو خواهد شد و وی روسیه را به مقصد بلاروس ترک خواهد کرد و کرملین کاری را که پریگوژین در آنجا انجام خواهد داد تعیین نخواهد کرد.

یوگنی پریگوژین روز جمعه در تلاش برای سرنگونی رهبری نظامی روسیه، علیه مسکو اقدام نظامی کرد. با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیرو‌های واگنر و ارتش روسیه، دولت بلاروس از موافقت رئیس این گروه شبه‌نظامی با یک توافق با کرملین خبر داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد