اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مسکو: تلاش برای راه‌اندازی جنگ داخلی در روسیه شکست خورد

گروهی از نیروهای امنیتی روسیه وارد مقر شبه‌نظامیان «واگنر» شدند که عملیات کودتا در این کشور را آغاز کرده‌اند.

به گزارش سایت طلا،رسانه‌های محلی روسیه گزارش کردند نیروهای امنیتی روسیه وارد مقر شبه‌نظامیان «واگنر» در «سنت‌پترزبورگ» شدند که نشان می‌دهد عملیات جستجو برای عوامل کودتا در روسیه آغاز شده است.

خبرگزاری روسی تاس گزارش کرد 2 اتوبوس حامل نیروهای ضدشورش روسیه در نزدیکی ساختمان محل استقرار شبه‌نظامیان واگنر مستقر شده و برای آغاز عملیات نظامی علیه این گروه آماده می شوند.

از طرف دیگر، رسانه‌های روسیه کلیپ‌های ویدئویی را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد شبه‌نظامیان واگنر آزادانه بدون آن‌که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شوند، در سطح شهر در حال حرکت هستند.

طبق گزارش شبکه روسی راشاتودی، «یوگنی پریگوژین» رئیس شبه‌نظامیان در پیامی مدعی شده است که «روستوف» واقع در جنوب غرب روسیه هم‌اکنون تحت کنترل واگنر درآمده است و آن را انتقام از حمله وزارت دفاع روسیه که این گروه مدعی می‌شود علیه مواضعشان صورت گرفته، اعلام کردند.

وی در پیامی مدعی شد: «ما در فرماندهی [روستوف] هستیم. ساعت ۷:۳۰ صبح است. اماکن نظامی روستوف از جمله فرودگاه تحت کنترل ما است. هواپیمای نظامی که برای عملیات نظامی برخاسته بود، طبق برنامه حرکت کرده است، هیچ مشکلی وجود ندارد. هواپیمای پزشکی نیز بدون مشکل پرواز کرده است. تنها کاری که ما کردیم، کنترل کردن اوضاع است تا هواپیماهای مهاجم مواضع ما را مورد هدف قرار ندهند. آن‌ها باید مواضع اوکراین را هدف قرار دهند».

۱۶:۳۴ دستور رئیس‌جمهور گرجستان برای تقویت مرزها همزمان با تحولات روسیه

همزمان با تحولات روسیه، رئیس‌جمهور گرجستان از بیم مهاجرت‌های احتمالی دستور تقویت بیشتر مرزهای شمالی این کشور با روسیه را صادر کرد.

۱۶:۳۱ بلاروس: نمی‌توانیم خود را از حوادث روسیه جدا کنیم

شورای امنیت بلاروس در واکنش به تحولات روسیه گفت: «ما متحد روسیه بودیم و هستیم و نمی‌توانیم از حوادثی که در جنوب آن رخ می‌دهد جدا بمانیم».

۱۶:۳۰ اولین واکنش دولت آمریکا به تحولات روسیه

در پی شورش مسلحانه گروه «واگنر»، وزیر خارجه آمریکا گفت با وزرای خارجه گروه هفت و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضعیت جاری در روسیه گفت‌وگو کرده است.

وی افزود ایالات متحده در حالی که تحولات در روسیه ادامه دارد، با متحدان و شرکای خود در هماهنگی نزدیک خواهد بود.

۱۶:۲۹ کنعانی: از حاکمیت قانون در روسیه حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه رویداد اخیر در روسیه را موضوع داخلی این کشور خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت قانون در فدراسیون روسیه حمایت می‌کند.

۱۶:۲۷ تماس تلفنی بلینکن با کشورهای غربی درباره روسیه

وبگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده با چندین تن از وزرای خارجه کشورهای غربی درباره تشدید تنش‌ها در روسیه گفت‌وگوی تلفنی انجام داده است.

۱۶:۱۴ تماس تلفنی اردوغان و پوتین

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» طی یک تماس تلفنی درباره اوضاع روسیه گفت‌وگو کردند.

کرملین اعلام کرد که اردوغان از گام‌های رئیس‌جمهور روسیه در پی شورش مسلحانه گروه واگنر به طور کامل حمایت کرده است.

۱۵:۴۲ مسکو: تلاش برای راه‌اندازی جنگ داخلی در روسیه شکست خورد

«سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد: «واضح است که تلاش برای متزلزل کردن جامعه و آغاز یک جنگ داخلی شکست خورده است».

وی ادامه داد: «تلاش برای شورش نظامی، هولناک‌ترین جنایت است که با هیچ یک از معیارهای انسانی قبلی قابل توجیه نیست».

۱۵:۴۰ پریگوژین: مقر ارتش در جنوب روسیه به تصرف واگنر درآمد

«واگنی پریگوژین» رهبر گروه شبه نظامی واگنر مدعی شده است که مقر ارتش در جنوب روسیه را «بدون شلیک یک گلوله» به تصرف خود درآورده است.

رسانه‌های روسیه با انتشار تصاویری گزارش کردند که نظامیان گروه واگنر بر روی سقف یک پایگاه نظامی در مقر پایگاه نظامی در روستوف واقع در جنوب غربی روسیه مشاهده شده‌اند.

۱۵:۱۸ پسکوف: پوتین در کرملین است

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کرملین در حال کار است.

وی در پاسخ به ادعای برخی از کانال‌های تلگرامی مبنی بر این‌که پوتین مسکو را به سمت یکی دیگر از اقامتگاههای خود در منطقه‌ای دیگر ترک کرده، گفت: «رئیس‌جمهور در کرملین کار می‌کند».

۱۵:۰۰گزارش‌ها از انفجار و تیراندازی در «روستوف»

خبرنگار شبکه «راشا تودی» از شنیده‌ شدن صدای انفجار و همچنین تیراندازی در ساختمان فرماندهی منطقه نظامی جنوبی منطقه در روستوف خبر داد.

۱۴:۱۶ واکنش رهبران جهان به تحولات روسیه

رئیس‌جمهور رومانی: «ما از نزدیک بر اوضاع روسیه نظارت داریم و با متحدان خود در تماس هستیم».

وزیر خارجه نروژ: «ما به اتباع خود توصیه می‌کنیم از سفر به روسیه خودداری کنند».

وزیر خارجه بریتانیا: «ما از نزدیک اوضاع در روسیه را تحت نظر داریم و با متحدان خود در این خصوص ارتباط برقرار می‌کنیم.شانس گسترش ناآرامی در روسیه وجود دارد».

نخست‌وزیر انگلیس: «ما از تمامی طرف‌ها در روسیه می خواهیم که احساس مسئولیت کرده از غیرنظامیان محافظت کنند».

وزیر خارجه چک: «ما به اوضاع روسیه نظارت داریم و به شهروندان خود در خصوص سفر به روسیه هشدار داده‌ایم».

۱۴:۰۷ تماس تلفنی پوتین با رهبران قزاقستان، بلاروس و ازبکستان

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی یک تماس تلفنی، رهبران کشورهای قزاقستان، بلاروس و ازبکستان را در جریان جدیدترین تحولات روسیه قرار داد.

۱۴:۰۶ درخواست آلمان از شهروندانش برای خودداری از سفر به روسیه

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای در خصوص تحولات روسیه گفت: «ما توصیه می‌کنیم تا اطلاع ثانوی از سفر به روستوف و مسکو به واسطه تحولات روسیه خودداری کنید».

۱۴:۰۰ مشاور زلنسکی: روسیه در آستانه جنگ داخلی است

مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با سوء استفاده از تحولات اخیر اوکراین گفت: «شورش پریگوژین، آغاز جنگ داخلی در فدراسیون روسیه است».

وی سپس دولت روسیه را به ناتوانی برای مقابله با شورش فعلی در این کشور متهم کرد و گفت: «دولت پوتین به واسطه فروپاشی این رژیم قادر به رویارویی با این مقاومت نیست».

وی ادامه داد: «واگنر به پیشروی خود به سمت مسکو در بحبوحه بحرانی که حاکمیت روسیه با آن مواجه شده است، ادامه می‌دهد».

مشاور زلنسکی گفت:‌ «در 48 ساعت آینده در روسیه یا جنگ داخلی رخ خواهد داد یا انتقال قدرت توافقی صورت خواهد گرفت. سکوت نخبگان سیاسی در روسیه حیرت‌آور است».

۱۳:۴۸ ایتالیا: حمله روسیه به اوکراین به بی‌ثباتی منجر می شود

دفتر نخست‌وزیری ایتالیا در واکنش به تحولات روسیه گفت: «آن‌چه روسیه شاهد آن‌ است نشانگر این حقیقت است که این حمله به اوکراین به بی‌ثباتی منجر می‌شود».

۱۳:۴۴ پریگوژین: واگنر تسلیم نمی‌شود

«واگنی پریگوژین» رهبر گروه شبه نظامی واگنر در بیانیه ای شدیدالحن به اظهارات پوتین واکنش نشان داد.

وی گفت:‌«در خصوص خیانت به سرزمین مادری، رئیس‌جمهور کاملاً اشتباه می‌کند. ما میهن‌پرستان سرزمین خود هستیم. ما بعنوان تمامی اعضای شرکت خصوصی نظامی واگنر جنگیده‌ایم و مبارزه می‌کنیم. هیچ‌کس به درخواست رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه FBS یا هرکس دیگری خود را تسلیم نمی کند زیرا نمی‌خواهیم کشور با فساد، نیرنگ و بوروکراسی به راه خود ادامه دهد».

رهبر واگنر ادامه داد: «وقتی در آفریقا جنگیدیم به ما گفته شد به آفریقا نیاز داریم اما بعد از آن به حال خود رها شد زیرا آن‌ها تمام پول‌هایی که قرار بود برای کمک استفاده شود، به سرقت بردند. وقتی به ما گفته شد در جنگ با اوکراین هستیم، ما رفتیم و نبرد کردیم، اما بعداً‌ مشخص شد که تمام مهمات و تسلیحات و پول‌هایی که قرار بود به آن‌جا برود، به سرقت رفته است».

وی سپس با انتقاد از دولت روسیه گفت: «همه جا بوروکراسی است و راه نجاتی برای خودشان و روزی است که کسی وارد مسکو می‌شود. در حال حاضر آن‌ها دیگر در حال نجات چیزی نیستند بلکه با هواپیماها و بالگردها، ستون‌ها را هدف قرار می‌دهند و هر آن‌چه را بتوانند هدف قرار می‌دهند. به همین دلیل است که ما میهن‌پرست هستیم و آن‌هایی که امروز مخالف ما هستند، آن‌هایی هستند که اطراف تفاله جمع شده‌اند».

۱۳:۲۵ زلنسکی: ادامه حضور بیشتر روسیه در اوکراین برای مسکو دردسرساز می‌شود

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به تحولات روسیه گفت:‌«روسیه برای مخفی کردن ضعف‌های خود از تبلیغات استفاده کرد و حالا هرج و مرج‌های زیادی وجود دارد که قابل کتمان نیست».

وی ادامه داد: «هرچه نیروهای روسیه و مزدوران این کشور در سرزمین ما بمانند، با هرج و مرج و درد و مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد».

۱۳:۲۲ مدودوف: دشمن تشنه تکه تکه کردن سرزمین روسیه است

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به تحولات روسیه گفت: «در حال حاضر مهم‌ترین چیز، شکست دشمن داخلی و خارجی است که تشنه تکه تکه کردن سرزمین مادری ما است و مهم است که کشور را نجات دهیم و اطراف رئیس‌جمهور گردهم آییم».

وی تأکید کرد: «جدایی و خیانت مسیرهایی به سوی بزرگ‌ترین تراژدی و یک فاجعه جهانی است که ما اجازه نمی‌دهیم چنین چیزی رخ دهد. دشمن شکست خواهد خورد و پیروزی از آن ما است».

۱۳:۱۴ واکنش رئیس شورای اروپا به تحولات در روسیه

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا در واکنش به تحولات روسیه گفت: «با رهبران اروپایی در تماس هستیم. این یک موضوع داخلی روسیه است. حمایت ما از اوکراین و زلنسکی، تزلزل‌ناپذیر است».

۱۲:۴۸ رهبر واگنر: آماد‌ه‌ایم در این خیزش بمیریم

«یوگنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر در پیامی که امروز صبح در تلگرام منتشر کرد گفت که «آماده مرگ» هستند و از تلاش خود برای سرنگونی دولت روسیه خبر داد.

وی در این خصوص گفت: «همه ما آماده مرگ هستیم. تمامی ۲۵ هزار نفر و ۲۵ هزار نفر دیگر. ما آماده‌ایم برای مردم روسیه بمیریم. ما در حال نجات روسیه هستیم».

پریگوژین همچنین ادامه داد: «درباره خیانت به کشور، رئیس‌جمهور شدیداً در اشتباه است. ما وطن‌دوست هستیم. ما (برای روسیه)مبارزه کردیم و در حال مبارزه هستیم».

پریگوژین همچنین مدعی شد نیروهای این گروه یک فروند هواپیمای نظامی «آنتونوف ۲۶» و جنگنده «سوخو ۳۵» ارتش روسیه را سرنگون کرده‌اند.

۱۲:۴۴ زاخارووا خواستار حمایت ملی از پوتین شد

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) از مردم روسیه خواست تا اطراف مقر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حمایت از او تجمع کنند.

۱۲:۳۹ واکنش‌های جهانی به تحولات روسیه

سخنگوی ناتو: وضعیت روسیه را زیر نظر داریم.

وزارت دفاع بریتانیا:‌ وفاداری نیروهای امنیتی روسیه به ویژه گارد ملی در ساعات آینده تعیین کننده خواهد بود. این فرصت خوبی برای اوکراین است تا از شورش و هرج و مرج کنونی در روسیه استفاده کند.

رئیس جمهور لتونی: رویدادهای روسیه را دنبال می کنیم، اقداماتی که باید انجام شود را ارزیابی می‌نیم و کنترل مرزها را تقویت می‌کنیم.

وزیر دفاع بلژیک: وضعیت روسیه خطرناک است و ما شاهد تحولات رویدادها و تأثیر آنها بر درگیری هستیم.

نخست وزیر فنلاند: وضعیت در روسیه جدی است و درگیری های عمیقی در نیروهای مسلح و اطلاعات تأیید نشده وجود دارد.

وزیر امور خارجه هلند: تحولات روسیه را دنبال می کنیم و با سفارت خود در روسیه در تماس هستیم تا تصویر روشنی از وضعیت به دست آوریم.

۱۲:۳۶ استونی: با متحدان خود درباره روسیه در تماسیم

«مارگوس تسکنا» وزیر امور خارجه استونی در خصوص تحولات روسیه گفت: نوضعیت روسیه را زیر نظر داریم، با متحدان خود در تماس هستیم و از شهروندان خود می‌خواهیم از سفر به روسیه خودداری کنند».

از طرف دیگر، وزیر دفاع استونی نیز واکنش نشان داد و گفت: « اوضاع برای کرملین خطرناک است و احتمال تشدید تنش زیاد است و ما با متحدان خود تحولات را رصد خواهیم کرد».

۱۲:۳۲ سوئد: تحولات روسیه را از نزدیک دنبال می‌کنیم

«توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد در واکنش به تحولات اخیر روسیه تصریح کرد: «ما از نزدیک تحولات و اوضاع خطرناک در روسیه را دنبال می‌کنیم».

۱۲:۲۴ قدیروف: از پوتین حمایت می‌کنم

«رمضان قدیروف» رهبر چچن در واکنش به سخنان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در خصوص اقدام اخیر واگنر گفت که کاملاً از تمامی سخنان پوتین حمایت می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم سرکوب شورش گفت: «ما آمادگی داریم در صورت لزوم انجام اقدامات سخت، وارد عمل شویم».


۱۲:۰۴ رهبر حزب لیبرال دموکرات:غرب به دنبال ایجاد ناآرامی در روسیه است

«لئونید اسلاتسکی» رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه در کانال تلگرامی خود تصریح کرد که غرب در تلاش است تا کشور روسیه را تضعیف کند و با دست یک خائن دیگر، ناآرامی‌های جدیدی را در روسیه ایجاد کند.

وی در این خصوص گفت: «غرب با مشاهده بیهودگی تلاش‌های اوکراین برای شکستن خط دفاعی ما، علی‌رغم انبوهی از تسلیحات دریافتی از غرب، و با مشاهده پیشروی ما در مقابل ضدحمله اوکراین، بار دیگر تلاش دارد تا کشور و ارتش ما را تضعیف کند. تلاش می‌کند با دست یک خائن دیگر که یوگنی پریگوژین است، سردرگمی‌ها و ناآرامی‌های جدیدی در کشور ما به وجود آورد. اجازه چنین چیزی را به آن‌ها نخواهیم داد».

۱۱:۵۷ گفت‌وگوی تلفنی پوتین و لوکاشنکو

خبرگزاری «بلتا» گزارش کرد که «ولودیمیر پوتین» و «الکساندر لوکاشنکو» رؤسای جمهور روسیه و بلاروس طی یک تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و پوتین همتای بلاروسی خود را در جریان اوضاع فعلی کشور روسیه قرار داد.

۱۱:۵۴ رئیس دوما:واگنر باید تصمیم درستی برای دفاع از مردم روسیه بگیرد

«ویاچسلاو ولودین» رئیس‌ دومای روسیه تصریح کرد که مبارزان واگنر باید تصمیم درستی بگیرند تا از مردم خود دفاع کنند و از امنیت و آینده میهن خود محافظت کنند.

۱۱:۴۰ اتحادیه اروپا: مسئله روسیه یک موضوع داخلی است

اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات اخیر روسیه اعلام کرد: «اتحادیه اروپا آن‌چه در روسیه در حال رخ دادن است را یک موضوع داخلی می‌داند و اوضاع را تحت نظر دارد».

۱۱:۳۷ ریانووستی: اوضاع در روستوف متشنج اما بدون بی‌نظمی است

خبرنگار ریانووستی از صحنه ماجرا گزارش کرده است که اوضاع در روستوف متشنج اما بدون بی‌نظمی است. اوایل امروز، چندین رسانه کلیپ‌هایی از ورود تانک‌ها به روستوف منتشر کردند که در آن گروهی از نظامیان در حال گشت‌زنی در خیابان‌ها بودند.

۱۱:۱۴ ورود تانک‌های واگنر به روستوف

خبرگزاری اسپوتنیک یک کلیپ ویدئویی منتشر کرده است که نشان می‌دهد تانک‌های گروه شبه‌نظامیان واگنر در شهر روستوف در حال حرکت هستند.

۱۰:۳۵ پوتین: ما با یک خیانت داخلی مواجه هستیم

«ولادیمیر پوتین»رئیس‌جمهور روسیه در جریان یک سخنرانی داخلی تصریح کرد: «آن‌چه امروز با آن روبرو هستیم خیانت داخلی است. آن‌ها از پشت به ما خنجر زدند و این مستحق مجازات است».

وی ادامه داد: «روسیه به شدت برای آینده خود مبارزه می‌کند و این مستلزم رها شدن از هر آن‌چیزی است که ما را تضعیف می‌کند. ما به اتحاد تمام نیروهایمان نیاز داریم».

پوتین تصریح کرد: «ما پاسخ سختی به این شورش مسلحانه می‌دهیم.رژیم ضد تروریستی را در مسکو و تعدادی از استان‌ها اعلام کردیم و اقداماتی برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام خواهد شد».

وی تأکید کرد: ««ما برای حق حفظ کشور با تاریخچه طولانی مبارزه می‌کنیم. هر آن‌کس که این شورش را سازماندهی کرده است، تلاش داشته تا کشور را تسلیم کرده و آن را به جنگ داخلی بکشاند».

رئیس‌جمهور روسیه در خصوص هدف پشت پرده این اقدام گروه واگنر گفت: «منافع شخصی به خیانت به کشور منجر شد و ما از کشور و شهروندانمان دفاع می‌کنیم. هرگونه ناآرامی داخلی یک تهدید مرگبار برای کشور و سیلی به صورت مردم روسیه است».

پوتین تأکید کرد: «اقدامات شدیدی را برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام دادیم و اوضاع در آن‌جا همچنان دشوار است. بعنوان رئیس‌جمهور روسیه هر اقدامی را برای دفاع از استقلال کشور و حفاظت از شهروندان انجام می‌دهم».

رئیس‌جمهور روسیه سپس با اشاره به این موارد افزود: «آن‌هایی که این شورش مسلحانه را سازماندهی کردند و علیه رفقای خود در جنگ سلاح کشیدند به روسیه خیانت کردند و مسئول خواهند بود. من از آن‌هایی که این جنایت را سازماندهی کردند می‌خواهم فکر کنند و تنها راه را که بازگشت به خانه و توقف این اقدامات است، برگزینند».

وی گفت که مقام‌های امنیتی روسیه دیگر اجازه تکرار شکاف در روسیه را نخواهند داد و از مردم این کشور محافظت خواهند کرد.

پوتین سپس گفت: «ما اجازه تکرار چنین چیزی را نخواهیم داد و هم از مردم و هم از کشور در مقابل تمامی تهدیدات محافظت خواهیم کرد».

۱۰:۲۶ ادعای واگنر در خصوص کنترل تأسیسات نظامی وورونژ

شبه نظامیان واگنر در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی خود قرار دادند، مدعی شدند که کنترل تأسیسات نظامی در شهر «وورونژ» روسیه را به دست گرفتند.

در بیانیه این گروه آمده است: «تأسیسات نظامی در وورونژ تحت کنترل فرماندهی واگنر درآمده است. ارتش در کنار مردم قرار می‌گیرد».

۱۰:۰۳ لغو تمامی رویدادهای عمومی در مسکو

«سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو از لغو تمامی رویدادهای عمومی در این شهر خبر داد ولی با این‌حال گفت: «مردم هنوز هم می‌توانند بیایند و بروند. کلیه خدمات شهری در پایتخت به طور کامل کار می‌کند».

۰۹:۵۷ جلسه ستاد عملیاتی در منطقه بلگورود

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه «بلگورود» گفت که صبح امروز (شنبه) در راستای اجرای فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، جلسه ستاد عملیاتی را برگزار خواهد کرد.

گلادکوف در کانال تلگرامی خود نوشت: «صبح امروز به عنوان بخشی از اجرای فرمان ولادیمیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه جلسه ستاد عملیاتی را درباره وضعیت فعلی منطقه بلگورود برگزار خواهم کرد. قطعاً تصمیمات اتخاذ شده را به اطلاع اهالی خواهد رساند».

۰۹:۵۲ ساختمان «مرکز واگنر» در سن پترزبورگ محاصره شد

خبرنگار خبرگزاری روسی ریانووستی گزارش کرد که نیروهای امنیتی روسیه، ساختمان مرکز گروه شبه‌نظامی واگنر در خیابان «زولوتوی» در سن پترزبورگ را محاصره کردند.

طبق این گزارش، چندین نفر از مأموران امنیتی در ورودی قلمرو مرکز واگنر در حال انجام وظیفه هستند.

۰۹:۳۸ درخواست وزارت دفاع روسیه از مبارزان واگنر

وزارت دفاع روسیه خطاب به مبارزان جوخه‌های تهاجمی واگنر اعلام کرد که آن‌ها فریب ماجراجویی جنایی پریگوژین و مشارکت در یک شورش مسلحانه را خورده‌اند.

وزارت دفاع روسیه از مبارزان واگنر خواست احتیاط کرده و در اسرع وقت با نمایندگان وزارت دفاع روسیه یا سازمان‌های مجری قانون تماس بگیرند و تضمین داده که امنیت همه آن‌ها تأمین شود.

وزارت دفاع روسیه همچنین خطاب به جنگجویان این گروه شبه نظامی ادامه داد: «بسیاری از رفقای شما به اشتباه خود پی برده‌اند و درخواست کمک کردند برای این‌که بتوانند با خیال راحت به محل استقرار دائمی خود بازگردند. چنین کمک‌هایی در اختیار تمامی فرماندهان و مبارزانی که درخواست کمک داشته‌اند، قرار گرفته است».

۰۹:۳۴ اعلام رژیم عملیات ضدتروریستی در مسکو

کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه اعلام کرده است که به منظور جلوگیری از اقدامات تروریستی احتمالی در پایتخت روسیه، رژیم عملیات ضدتروریستی در شهر مسکو و منطقه مسکو اعلام شده است.

۰۹:۲۶ توصیه قزاقستان به شهروندانش برای خودداری از سفر به روسیه

سفارت قزاقستان در فدراسیون روسیه از اتباع خود درخواست که کرد از سفر به مناطق هم مرز با اوکراین در روسیه خودداری کنند.

در بیانیه سفارت قزاقستان در این خصوص آمده است: «در ارتباط با تهدیدات امنیتی موجود در مناطق روسیه هم مرز با اوکراین، از شما می‌خواهیم از بازدید از این مناطق خودداری کنید».

۰۹:۲۱ پوتین بزودی سخنرانی می‌کند

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه بزودی نطق تلویزیونی خواهد کرد.

پایان پیام/.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد