اونس طلا2337.71
مظنه15,081,000
18 گرم3,481,400
ارزش سکه33,977,493
قدیم (بهار)38,400,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,500,000
ربع14,750,000

باقری از دیدار با مورا در دوحه خبر داد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه از گفت‌وگوی سازنده با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها خبر داد.

«علی باقری‌کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه از گفت‌وگو با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده هیأت این اتحادیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها درباره طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها خبر داد.

باقری در توییتی با انتشار عکسی از این دیدار، اعلام کرد: جلسه‌ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم.

برخی منابع غربی شب گذشته به‌صورت غیررسمی خبر داده بودند باقری و مورا قرار است شامگاه سه‌شنبه و همچنین امروز چهارشنبه در دوحه پایتخت قطر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ۲۳ خرداد هم از دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود از سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ابوظبی خبر داد و گفت: «در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل باهم گفت‌وگو کردیم».

علی باقری چندی پیش نیز با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی در اسلو (نروژ) دیدار و گفت‌وگو کرد. وی دوم فروردین در توئیتی درباره این دیدار نوشت: با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی در اسلو نشستی داشتم. طیفی از موضوعات مورد علاقه و نگرانی متقابل را مورد بحث قرار دادیم. هیچ فرصتی را برای روشن کردن دیدگاه‌هایمان و هشدار نسبت به برخی سوءمحاسبه‌ها از دست نمی‌دهیم. در پیشبرد منافع ملی خود از جمله از طریق دیپلماسی مصمم هستیم.

به گزارش سایت طلا، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی دوشنبه ۲۲ خرداد در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: درباره برجام و مذاکرات هسته‌ای دیدگاه‌های اصولی، روشن و اعلام شده‌ای داریم. جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه سیاست خنثی‌سازی تحریم‌ها را با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و روابط گسترده رو به تزاید با همسایگان و کشورهای دوست در سرلوحه کار خودش قرار داده، هیچگاه فرآیندهای دیپلماتیک را با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه متوقف نکرده و همچنان ادامه می‌دهد.

وی افزود: بر همان مبنا تبادل پیام‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک با طرف‌های مقابل در سطوح مختلف از طریق طرف‌های واسطه و کشورهای دوست و دارای رابطه نزدیک با طرف‌های مقابل ما ادامه داشته و دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد