اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره نشست آستانه

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای درباره نشست آستانه، از بررسی نقشه راه بازگشت روابط ترکیه و سوریه در این نشست خبر داد.

به گزارش سایت طلا،وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نمایندگان وزرای خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران در نشست چهارجانبه خود در آستانه «نقشه راه» عادی سازی روابط میان دمشق و آنکارا را بررسی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که بر اساس توافقاتی که در نشست قبلی وزرای خارجه چهار کشور یاد شده که در ۱۰ می گذشته در مسکو برگزار شد، شرکت کنندگان در نشست روز سه شنبه به بررسی نقشه راه بازگشت روابط ترکیه و سوریه پرداختند.

بیستمین دور نشست چهارجانبه مذاکرات آستانه در موضوع سوریه در سطح معاونان وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه روز گذشته (سه شنبه) آغاز شد در ابتدا هیئت هایی از روسیه و دولت سوریه به مذاکره پرداختند.

به نقل رسانه های آسیای مرکزی، این بیستمین دور مذاکرات چهارجانبه در فرمت آستانه است که در جریان آن نمایندگان کشورهای حاضر با هدف عادی سازی روابط میان ترکیه و سوریه به مذاکره پرداختند.

"ایمن سوسان" معاون وزیر امور خارجه سوریه روز سه شنبه در جریان این نشست تاکید کرد که هرگونه نتیجه واقعی در روند مذاکرات آستانه درباره سوریه باید بر اساس اذعان ترکیه به خارج کردن نیروهایش از خاک سوریه مطابق جدول زمانی و مراحل مشخص باشد.

سوسان خاطرنشان کرد: خروج نیروهای ترکیه بر اساس یک جدول زمانی مشخص، زمینه را برای گفت‌ وگو درباره سایر موضوعات مربوط به بازگشت آوارگان، مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن و روابط دو کشور فراهم می‌ کند.

وی افزود: اظهارات مقامات ترکیه درباره حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه با تداوم اشغال اراضی سوریه مغایرت دارد و ناقض قوانین بین‌ المللی و اساسی‌ ترین اصول روابط بین کشورها است.

همچنین معاون وزیر امور خارجه سوریه با گیر پدرسن، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در چارچوب کار بیستمین نشست بین‌ المللی درباره سوریه بر اساس قالب آستانه دیدار کرد.

دو طرف در خصوص تعدادی از مسائل مربوط به ماموریت فرستاده ویژه و آخرین تحولات سوریه گفتگو کردند.

پیشتر، هیأت جمهوری عربی سوریه به ریاست ایمن سوسان در دو دیدار دوجانبه با هیئت روسی و هیئت ایرانی برای بررسی دستور کار بیستمین نشست بین المللی سوریه در قالب آستانه برگزار کرد.

مذاکرات آستانه از بهمن سال ۱۳۹۵ و با ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و روسیه و همراهی ترکیه، به منظور حل و فصل بحران سوریه و پایان بخشیدن به آن که از اسفندماه سال ۱۳۸۹ آغاز شده و موجب کشته شدن بیش از ۶۰۰ هزار سوری توسط گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی - عربی - صهیونیستی و ترکیه و آوارگی میلیونها نفر دیگر گردیده، آغاز شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد