اونس طلا2337.71
مظنه14,971,000
18 گرم3,456,000
ارزش سکه33,729,663
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

خبر خوش وزیر نفت از انعقاد قراردادهای نفتی با کشورهای آمریکای لاتین

وزیر نفت گفت: بیش از دومیلیون کالا در حوزه صنعت نفت و گاز به پالایشگاه‌های ونزوئلا صادرات داشتیم. این کشور بیشترین ذخایر نفتی دنیا را دارد و بیش از یک‌میلیون بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد اما به‌دلیل تحریم‌ها بخش اعظمی از ظرفیت‌شان زمین مانده بود.

به گزارش سایت طلا،جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حوزه وزارت نفت در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی قراردادهای خوبی را در سفر به سه کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه امضا کردیم.

وی افزود: از شروع دولت کارمان را با کشورهای آمریکای لاتین شروع کردیم؛ بحث صادرات نفت خام و میعانات گازی را داشتیم و به پالایشگاه‌های فراسرزمینی ورود کردیم.

وزیر نفت گفت: بیش از دو میلیون و 800 هزار کالا در حوزه صنعت نفت و گاز به پالایشگاه‌های ونزوئلا صادرات داشتیم. این کشور بیشترین ذخایر نفتی دنیا را دارد و بیش از یک میلیون بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد اما به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه بخش اعظمی از ظرفیت‌شان زمین مانده بود.

اوجی با بیان اینکه "با ورود همکارانمان و نیروهای متخصص در حوزه صنعت نفت به ونزوئلا بخشی از این ظرفیت احیاء شده است"، تصریح کرد: ما هیچ‌گونه پرداخت مالی بین دو کشور نداریم بلکه از طریق تهاتر کار می‌کنیم و یک بازی برد ـ برد با ونزوئلا داشتیم، همچنین در کوبا نیز در حوزه تهاتر نفت با دارو، اقدام خوبی انجام شد و به احیای ظرفیت پالایشگاهی کوبا ورود کردیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد