اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ساعاتی سرنوشت ساز در انتظار قیمت طلا

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است در ساعات آینده در مقابل کنگره سخنرانی کند و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست پولی این بانک و روند افزایش نرخ بهره ارائه دهد.

به گزارش سایت طلا ،قیمت طلا در حدود پایین‌ترین رقم طی 3 ماه گذشته قرار دارد. تاجران در آستانه سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا درمورد سیاست افزایش نرخ بهره این کشور، بیشتر متمایل به دلار شده‌اند.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 14 دلار کاهش به 1937 دلار رسید.

فلز زرد با وجود روند نزولی سه روزه، هنوز هم در محدوده 1930 تا 2000 دلار در هر اونس قرار دارد، یعنی محدوده‌ای که از اواسط ماه مه معامله می‌شود.

در شرایطی که نگرانی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره مانع بالا رفتن قابل‌توجه قیمت طلا می‌شود، انتظار بدتر شدن شرایط اقتصاد در ادامه سال جاری میلادی از قیمت آن حمایت می‌کند.

کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد در ACY Securities گفت: تمایل انقباضی پایدار (فدرال رزرو) بر طلا تأثیر می‌گذارد و شهادت رئیس پاول می‌تواند تأثیر کوتاه‌مدتی بر بازار داشته باشد.

در حالی که طلا به عنوان محافظ در مقابل تورم محسوب می‌شود، افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

قیمت طلا باز هم صعود می کند؟

پاول تا ساعاتی دیگر گواهی سیاست پولی ۶ماهه خود را به کمیته امور مالی مجلس نمایندگان ایالات‌متحده ارائه می‌کند و فعالان بازار با توجه به اظهارات تندروانه سیاستگذاران، به دنبال تفکر بانک مرکزی در مورد نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره هستند. دو سیاستگذار فدرال رزرو و یک اقتصاددان گفتند تمرکز آنها بر کاهش تورم بسیار بالاست تا اقتصاد ایالات‌متحده بتواند به رشد پایدار بازگردد.

بر اساس ابزار CME Fedwatch، معامله‌گران اکنون با احتمال ۷۸ درصدی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای قیمت‌گذاری می‌کنند.

سایر فلزات گرانبها هم همگام با طلا حرکت می‌کنند. قیمت نقره امروز با 0.45 درصد کاهش به 23 دلار و 34 سنت رسید و پلاتین با 0.32 درصد کاهش 961 دلار و 36 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد