اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رکود در بازار طلای اصفهان / حذف خرید و فروش طلای دست دوم

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت :اولین اقدام مهم اتحادیه ها برای رونق صنعت طلا حذف خرید و فروش طلای آب شده است که باید از چرخه خرید و فروش اهالی صنعت طلا و مردم حذف شود و جایگزین آن شمش شود .

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در مصاحبه با سایت طلا گفت:داد و ستدها در اصفهان با توجه به نوسان نرخ ارز و قیمت طلا و سکه در رکود به سر می برد و امیدوارم قیمت ها به ثبات برسد زیرا نوسانات کاهشی و یا افزایشی خسارت برای تولید کننده و اهالی صنعت طلا ایجاد کرده است.

ابراهیم حبیب الهی گسترش بازارهای صادراتی را راهکاری برای رونق بازار تولیدکنندگان دانست و گفت:ایجاد و افزایش صادرکنندگان موفق به جمع تولیدکنندگان گامی مهم محسوب می شود.

وی گفت: مصرف کنندگان نیز باید به جای خرید سکه اقدام به خرید مصنوعات طلا کنند زیرا یک گرم سکه حدود 600 هزار تومان حباب و دستمزد دارد اگرچه خرید یک گرم طلا هم همین مقدار است اما خرید مصنوعات طلا کمک به چرخه تولید می کند و به عنوان زینت قابل استفاده می باشد در صورتی که احتمال ریزش حباب سکه در هر لحظه وجود دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت :اولین اقدام مهم اتحادیه ها برای رونق صنعت طلا حذف خرید و فروش طلای آب شده است که باید از چرخه خرید و فروش اهالی صنعت طلا و مردم حذف شود و جایگزین آن شمش شود و باید اتحادیه های سراسر کشور با تشکیل دبیرخانه مرکزی به اتحادی برسند و یک سری مسائل و مشکلات را به صورت تفاهم نامه های داخلی فی ما بین خودشان قطعی و لازم الاجرا کنند و زیر مجموعه های استان ها باید از آن تبعیت کنند.

رئیس کمیته TC174 استاندارد ایران گفت:در حال حاضر اتحادیه اصفهان مصمم است با داشتن اختیارات و ضوابط اجرایی بتواند جلوی خرید و فروش طلای دست دوم را بگیرد و با رویت این امر توسط همکاران با توجه به ضوابط و آیین نامه های موجود این تخلف را به حداقل برساند.

حبیب الهی گفت:دومین مساله که بایستی به صورت کشوری اجرا شود بحث سکه های خارج از کارتهای بانکی و ضد جعل است که باید اجرا شود.

وی در مورد سکه های بانکی گفت:باید سکه ها داخل پرس ضد جعل باشدو هر مغازه ای زمانی که اقدام به فروش سکه می کند باید سکه هایی را بفروشد که ارتباط تخصصی با لوگوی ضد جعل مورد تایید اتحادیه و نشا نه های امنیتی همراه باشد.

دکتر حبیب الهی همچنین در مورد شانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گفت:این نمایشگاه با اولین نمایشگاه برگزار شده در سال جاری در خاورمیانه و ایران مصادف بود و از نظر کمی و کیفی بنا بر آمار اعلام شده رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته دارد و این نمایشگاه در ایران جایگاه بالایی برای تجار آسیایی از جمله کشورهایی چون ترکیه،امارات، عراق و افغانستان دارد.

مسئول کمیته فلزات و سنگهای قیمتی اتاق بازرگانی بیان کرد اولین تلاش ما این است که نمایشگاه را تبدیل به یک برند طلایی کنیم و لازمه آن اتحاد میان مسئولان و متصدیان آن در کشور است. این نمایشگاه در حقیقت نقطه عطف میان اتحادیه و انجمن بود که با همدلی هم توانستیم نسبت به سال قبل با شکوه تر برگزار کنیم و به جرات می توان گفت:نمایشگاه اصفهان در ایران رتبه اول در ایران و در خارج از ایران هم سطح بین المللی دارد .

وی درباره کمبود بازدیدکنندگان بین المللی نمایشگاه خاطر نشان ساخت باید بستری مناسب یرای توریست ایجاد کنیم و همچنین با ایجاد تبلیغات مناسب می توانیم زمینه را برای بیشتر شدن بازدیدکنندگان فراهم کنیم.

حبیب الهی در پایان برای همکاران این صنعت بزرگ در همه رسته ها آرزوی موفقیت و رشد تولید،اشتغال و صادرات را خواستار شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد